Infraestructures

Confiança en la remuntada de Ryanair a Girona el 2016

El govern i la Cambra de Comerç destaquen l'interès de la companyia a quedar-se a Girona perquè li és rendible

Tot i la dràstica retallada de Ryanair per segon any consecutiu en la programació estival a Girona, tant des del govern català com des de la Cambra de Comerç de Girona es mira més enllà i es fixen més en la promesa feta dimarts pel director general de Ryanair, Michael O'Leary, que a partir del 2016 es remuntarà. “Ryanair ja ens va avisar fa dos anys del seu canvi d'estratègia a favor de volar als aeroports grans i també dels problemes que tindrien per falta d'avions el 2014 i el 2015, però també que continuaven tenint interès en Girona i que, quan tinguin els nous avions, hi volen tornar a créixer”, van explicar ahir fonts del govern català, que van subratllar que “Ryanair mai no enganya” i que, si ho ha promès, ho farà.

Aquestes fonts van confirmar les bones relacions actuals del govern amb Ryanair, que dimarts va destacar O'Leary, i van remarcar que l'executiu “no pot forçar el mercat ni fer ajudes il·legals”, i que el que fa és “promoció de les comarques gironines a les destinacions on la companyia treballa”. Per tant, davant la disminució de rutes i de passatgers, la inversió també serà menor: “Més rutes, més promoció; menys rutes, menys promoció.” L'acord de promoció, signat el 2011 –un any després que Ryanair s'instal·lés al Prat–, establia el compromís de la companyia de transportar tres milions de passatgers a Girona, xifra que mai no ha assolit. Pel 2015, en preveu només la meitat, un milió i mig. Des del govern, però, es remarca que sense les polítiques de promoció la caiguda dels últims anys hauria estat més gran.

Segons aquestes fonts del govern, el més important és que Girona s'ha consolidat com a “destinació pròpia” i que és rendible per a les companyies que hi operen. “Va passar de ser una aeroport de xàrters a convertir-se en la quarta pista del Prat i ara és l'aeroport de Girona. Els que vénen majoritàriament es queden a la zona entre el Maresme i la Catalunya del Nord. El creixement del nombre de vols anirà en funció del potencial de Girona. Els cinc milions de fa uns anys no eren tots de Girona”, reflexionen.

Tant el govern com el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, reivindiquen la necessitat d'una gestió individualitzada de l'aeroport des del territori per poder competir. Espadalé també es va mostrar confiat en les paraules d'O'Leary: “Va dir que es volen mantenir a l'aeroport i que començaran a augmentar vols a partir de l'hivern que ve, jo desitjo que així sigui.” Espadalé té clar que “la massa crítica important és a Barcelona” i que des que Ryanair té condicions per volar des de la T-1 les coses han canviat, però també subratlla la rendibilitat que manté a l'aeroport de Girona: “Fa menys rutes però l'ocupació de les que fa ha pujat i això vol dir que l'aeroport de Girona és rendible.”

Ryanair mai no enganya i té interès a tornar a créixer a Girona quan disposi de més avions
Fonts del govern català
L'ocupació de les rutes que fa ha pujat, i això vol dir que l'aeroport és rendible
Domènec Espadalé
PRESIDENT DE LA CAMBRA DE COMERÇ

La UGT tem que perilli la plantilla de l'aeroport

La UGT tem que el descens del nombre de vols de Ryanair a Girona –l'estiu que ve tindrà només 36 rutes, 13 menys que fa un any i 29 menys que en fa dos– faci perillar la plantilla de l'aeroport si l'equipament arribés a tancar a la nit. La secretària general de la UGT a Girona, Dolors Bassa, va insistir ahir que cal diversificar més el nombre de companyies que treballen a Vilobí d'Onyar. “Allò que ens preocupa, més que el descens del nombre de rutes, és que això comportés que Girona tanqués a les nits”, va dir Bassa. De moment, però, Aena, no es planteja aplicar aquesta mesura.

acn

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia