Societat

L'A320 és un dels avions més segurs, segons els pilots

L'Airbus accidentat tenia 24 anys d'antiguitat i va ser reformat l'any 2013

El grup alemany Lufthansa ha canviat els sensors de 80 avions de la família per una deficiència en un vol a Bilbao

L'avió sinistrat ahir als Alps occitans amb 150 persones a bord pertany a la família A320, la més venuda d'Airbus, amb més de 6.100 aeronaus en funcionament en l'actualitat, segons va confirmar aquest fabricant. Els A320 —formats pels aparells A318, A319, A320 i A321— són avions bimotor d'un sol passadís amb capacitat per a 220 passatgers.

El vocal tècnic del Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (Sepla), Agustín Guzmán, va assegurar ahir que l'A320 és dels avions “més segurs” que funcionen actualment. L'expert en seguretat va afegir-hi que si es manté “adequadament”, si la tripulació està “ben formada” i es compleixen tots els criteris de seguretat “és “molt estrany” un accident d'aquestes característiques”.

Guzmán va manifestar que l'avió sinistrat, de la companyia alemanya Germanwings (filial de Lufthansa), “està subjecte a les condicions de seguretat europees” per la qual cosa “la garantia és més gran que si parlem d'un altre accident en una altra part del món”. El pilot també va afegir-hi que si els Airbus han tingut mes sinistres és “perquè volen molt més” que altres aparells.

L'Airbus del vol 4U9525 que ahir va sortir de Barcelona va ser entregat pel fabricant al grup alemany el 1991. Lufthansa el va reformar de forma completa l'any 2013 i dilluns passat, un dia abans de l'accident, va ser revisat a Düsseldorf, segons va informar ahir el director de la companyia, Thomas Winkelmann. L'aparell, a més, havia acumulat unes 58.300 hores de vol en uns 46.700 vols, segons el fabricant.

Precisament, els experts van treure ferro a l'antiguitat de l'aparell, malgrat que amb 25 anys d'ús són canviats. El portaveu del Sepla, Agustín Guzmán, va assegurar que “no és tan important l'antiguitat de l'avió sinó els criteris de seguretat i de manteniment que ha tingut durant els 24 anys de funcionament”. Aquesta afirmació la va compartir la pèrita d'aviació Meritxell Codina, que va descartar que l'accident tingui relació ni amb la longevitat de l'avió ni amb la condició de Germanwings com a companyia de baix cost. “Totes les línies aèries que operen a Europa, sense excepció, compleixen amb els estàndards de seguretat”, va manifestar Codina.

Recentment, la companyia Lufthansa ha fet canviar el sensor de 80 avions de la família A320, arran d'un greu ensurt en un vol de Bilbao a Munic el novembre passat. En concret, l'aparell va estar a punt de caure quan els sensors es van congelar i van enviar errors en el sistema de navegació, segons va informar la revista alemanya Der Spiegel. I és que quan l'aparell era a 9.000 metres d'altura va començar a caure a una velocitat de 1.000 metres per minut. Els pilots no van poder frenar la caiguda amb els controls de navegació manuals i només van recuperar el control i van evitar el desastre quan van apagar la computadora de vol.

L'Associació de Companyies Espanyoles de Transports Aeri (Aceta) va mostrar la seva solidaritats amb els familiars de les víctimes i va insistir que “la seguretat és l'actiu més important de les companyies i milers de professionals s'esforcen per garantir-la”. L'any passat es va tancar amb dotze accidents aeris mortals a nivell mundial, contra els dinou registrats en el període 2009-2013, segons l'Associació Internacional del Trànsit Aeri (IATA).

LA DATA

1991
Airbus entrega l'A320
estavellat ahir al grup alemany Lufthansa.L'any 2013 se li va fer una revisió completa.

LA XIFRA

12
accidents aeris
mortals es van registrar el 2014, contra els 19 registrats en el període 2009-2013, segons la IATA.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia