Societat

Recollida de llet a favor de famílies en risc d'exclusió

L'Obra Social La Caixa i el Banc dels Aliments impulsen una campanya de recollida de llet

252.000 persones presenten una dieta deficitària en llet

El 20,4% de la població de l'Estat espanyol, un de cada cinc habitants, es troba en risc de pobresa i, per tant, no pot consumir aliments bàsics regularment. Davant aquesta realitat el Banc dels Aliments i l'Obra Social La Caixa posen en marxa la campanya “Cap nen sense bigoti”, amb la finalitat de recollir llet a favor de famílies en risc d'exclusió social.

La campanya, presentada ahir, comença amb una primera donació de 100.000 litres de llet per part de l'Obra Social de La Caixa.

Tot i que la llet és un dels aliments més sol·licitats per les entitats socials que atenen persones en risc d'exclusió, no es pot cobrir la demanda de 13 milions de litres. Amb aquesta quantitat es garantiria el consum mínim de llet d'un litre per consumidor i setmana.

El director del Banc dels Aliments de Barcelona, Eduard Arruga, va explicar que 252.000 persones ateses pels bancs d'aliments catalans presenten una dieta deficitària en llet, de les quals 50.000 són nens d'entre 1 i 12 anys. Arruga també va recordar que dels 3.070.000 litres de llet que es van repartir l'any passat, prop de 600.000 els va comprar el Banc d'Aliments per cobrir les necessitats de totes les famílies.

El director general de la fundació bancària de La Caixa, Jaume Giró, va destacar la importància de la llet en la dieta, i va qualificar la campanya d'innovadora pel fet d'estar centrada en un únic producte, la llet líquida. També va assegurar que la llet és un aliment del qual el Banc dels Aliments “fa curt”, d'aquí la necessitat immediata de la campanya.

La recollida es farà
entre els dies 20 i 24 d'abril a les 1.442 oficines de La Caixa, les llars dels jubilats de l'Obra Social, el Palau Macaya, el CosmoCaixa i els Caixaforum de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida. Tot i així, des d'ahir fins al 20 d'abril es poden anar fent donatius per diversos canals electrònics.

Recollida de somriures per a infants

La Fedaia, la federació d'entitats catalanes que treballen amb infants en situació de risc d'exclusió social, ha posat en marxa a les xarxes socials la campanya #somriuxlainfancia, amb la qual busca recollir somriures per a la infància més desafavorida. La campanya té la finalitat de sensibilitzar la societat sobre la necessitat de garantir la igualtat d'oportunitats per a tots els infants sota el lema, “Comparteix un somriure”. La Fedaia també organitza una festa el dissabte 18 d'abril a PortAventura per a més de 3.000 infants en risc d'exclusió social, amb un preu especial de 18 euros. Part de la recaptació es dedicarà a programes que impulsa la federació però també perquè els infants en situacions vulnerables puguin gaudir d'un dia d'activitats d'esbarjo. Aquesta iniciativa es fa amb la col·laboració de la Fundació
PortAventura, la qual dóna suport a projectes per a infants i joves en risc d'exclusió.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia