Societat

Arribar a l'aeroport no serà ni més ràpid ni més barat

Aena no s'atreveix encara a fer un pronòstic del que representarà per al flux de viatgers l'entrada en funcionament de la línia 9

Més de la meitat dels passatgers van al Prat en taxi o en autobús

L'eterna reivindicació de tenir un enllaç directe
en metro fins a l'aeroport ja és una realitat. Però aquest nou servei no serà ni més ràpid ni més barat que alguns dels que existeixen actualment. Des de Zona Universitària es triga 32 minuts a arribar-hi
i el bitllet costa 4,5 euros, mentre que anar en tren de rodalies des de Passeig de Gràcia fins a la T2 surt
a menys d'un euro si es fa servir la T-10. A més, els passatgers que arribin fins a l'aeroport utilitzant la T-10 hauran de pagar un suplement quan arribin a les terminals.

Aquests dos handicaps, juntament amb el fet que no hi hagi una connexió directa amb el centre de
la ciutat i que el tren llançadora que connectarà Sants Estació amb l'aeroport serà també bastant més ràpid, fan difícil fer una previsió del que pot implicar l'L9 per a l'aeroport, com a mínim pel que fa a flux d'usuaris. Actualment, més de la meitat dels passatgers arriben o marxen de les instal·lacions en taxi (34,9%) o en bus (24,8%). Un 13,6% fan servir el tren; un 18,3%,
el cotxe privat amb un acompanyant; un 5,5%, el cotxe privat conduint ells mateixos, i un 2,6%, un cotxe de lloguer. “D'aquí a un mes ja estarem més
en condicions de valorar el que pot representar per a l'aeroport del Prat l'entrada en funcionament del metro, però ara és impossible avançar quins poden ser els possibles intercanvis de fluxos”, assenyalen fonts de l'aeroport.

El que sí que sembla bastant evident és que entre els grans beneficiaris del metro hi haurà els mateixos treballadors de l'aeroport, unes 18.000 persones. “També alguns turistes, com els alemanys i els japonesos, amb molta consciència del transport públic, segurament faran ús del nou servei.” Caldrà veure, però, qui tria el metro i qui l'Aerobús, que té parada a plaça Catalunya.

Actualment, l'aeroport té una afluència mitjana de 100.000 passatgers diaris. L'any passat va batre un nou rècord d'usuaris i va arribar gairebé als 40 milions de passatgers, en bona part gràcies a l'increment de serveis low cost.

Els organitzadors del Congrés Mundial del Mòbil havien reclamat fa temps que hi hagués una línia de metro de connexió directa amb l'aeroport. Aquest any se'n podran començar a beneficiar, ja que hi ha un enllaç directe amb Fira Barcelona. També en sortiran beneficiats els usuaris de Mercabarna i continua en l'aire el ramal de la Zona Franca.

Nova senyalització

A les dues terminals de l'aeroport del Prat ja fa dies que hi havia una senyalització específica per indicar el camí que han de seguir els passatgers per arribar fins a la línia 9 del metro. A la T2, l'entrada al metro és molt a prop de l'estació de tren, mentre que a la T1 és a la planta baixa, molt a prop de les parades dels autobusos.

La velocitat del tren
és de 37 km/h i la freqüència de pas del metro serà de 7 minuts aproximadament. En ocasions puntuals, la freqüència es pot reduir a 4 minuts.

Per poder fer arribar l'L9 fins a l'aeroport no ha calgut fer cap obra d'adaptació a les instal·lacions,
ja que quan es va construir la T1, el 2009, ja es va deixar a punt la infraestructura, tant en aquesta terminal com a la T2. “Aquest és un exemple que palesa
la bona planificació de la infraestructura”, destaquen fonts de l'aeroport.

LES XIFRES

55,1
per cent
dels passatgers que arriben o marxen de l'aeroport del Prat ho fan en taxi o en autobús.
2.517.000
passatgers
han passat pel Prat aquest gener, un 14% més que el gener del 2015.

Una galeria d'arquitectes per a les estacions

Toyo Ito, Carme Pinós, Tiziano Stoppa, Oriol Bohigas, Manuel Ruisánchez i Josep Llinàs i Carmona són només alguns dels arquitectes de renom que han dissenyat les noves estacions.

Un ascensor que es desplaça en horitzontal

El metro inaugurat ahir funciona sense conductor, amb un mecanisme que es pot equiparar al dels ascensors. Però hi ha diferències, com ara el fet que pot arribar als 80 quilòmetres per hora.

Barajas es va connectar amb Madrid fa 16 anys

El metro de Madrid es va connectar amb l'aeroport de Barajas fa 16 anys. El cost del bitllet addicional és el mateix i la durada del trajecte és similar, tot i que l'enllaç fins al centre és més ràpid.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia