Infraestructures i serveis

transports

les inversions de l'estat

Clam metropolità unitari per exigir millores a rodalies

L'Hospitalet, Sant Feliu, Montcada, l'Àrea Metropolitana i la Generalitat fan un front comú per reclamar infraestructures “del segle XXI”

Volen inversions reals i el cobriment de les vies

Unitat és una de les paraules que més es van escoltar ahir en l'acte reivindicatiu organitzat per l'Hospitalet, Sant Feliu de Llobregat i Montcada i Reixac en el marc de la campanya Ara rodalies, amb el suport de l'Àrea Metropolitana i de la Generalitat, per reclamar a l'Estat millores a rodalies, que inclouen el compliment del pla de rodalies 2009 i, per tant, per inversions reals i pel cobriment de les vies a les tres ciutats. “Reclamem tenir una xarxa del segle XXI i no del segle XIX com és l'actual”, reivindicava Núria Marín (PSC), la batllessa de l'Hospitalet abans de recordar que el Ministeri de Foment ha incomplert moltes vegades els compromisos “no només adquirits amb les tres ciutats sinó amb Catalunya” fent una clara referència al pla del 2009, un document “oblidat en un calaix”, segons l'alcaldessa de Montcada, Laura Campos (ICV), que hi afegia que “ha arribat l'hora de posar la mobilitat al servei de les persones i d'abandonar projectes faraònics”. L'alcalde de Sant Feliu, Jordi San José (ICV), anava més enllà i feia una crida als partits que es presenten a les eleccions estatals perquè deixin clar que la inversió en les infraestructures ferroviàries a la xarxa metropolitana, que inclou els tres cobriments de vies, serà una prioritat. San José avançava que “la unitat i la fermesa” demostrades a l'acte es mantindran en el futur a l'hora d'exigir partides en els futurs pressupostos de l'Estat. En aquest sentit, l'alcaldessa de Barcelona i presidenta de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Ada Colau, advertia al futur govern que “el front comú creat més enllà de partits polítics i administracions” no s'aturarà fins que les reivindicacions no es facin realitat per motius com ara la justícia social, el dret a la mobilitat, la millora del medi ambient, el creixement econòmic i perquè, deia, “no volem municipis de primera i de segona”. El missatge de Colau va ser clar: “Exigim que les infraestructures es dignifiquin de manera immediata.” El secretari d'Infraestructures de la Generalitat, Ricard Font, es va sumar a la unitat demostrada pels ajuntaments i va afirmar que, després d'anys d'incompliments de l'Estat, Catalunya necessita “inversions i pressupostos clars i infraestructures sostenibles”.

L'Hospitalet, Sant Feliu i Montcada han sumat esforços per aconseguir el que fa anys que demanen i el que fins i tot tenen signat en convenis i posat sobre plànols. Volen el cobriment de les vies per seguretat –a Montcada han mort 166 persones–, per millorar la qualitat de vida dels veïns i per “cosir” les ciutats, però també per aconseguir més freqüència de pas a la xarxa i noves infraestructures, com per exemple l'intercanviador de la Torrassa.

LA FRASE

Exigim que les infraestructures es dignifiquin de manera immediata. No volem ciutats de segona
Ada Colau
alcaldessa de barcelona

De Montcada a Sant Feliu en tren

L'acte reivindicatiu va començar a l'estació de Montcada Bifurcació, on les alcaldesses de Montcada i Hospitalet, el batlle de Sant Feliu i el secretari d'Infraestructures de la Generalitat, Ricard Font, van agafar un tren per dirigir-se a Sant Feliu de Llobregat acompanyats d'una nombrosa comitiva de membres de les plataformes veïnals que reclamen el cobriment. Durant el trajecte van mantenir una animada conversa que sobretot es va centrar a mostrar les mancances que tenen els tres municipis i que, tot i les repetides reclamacions, no han obtingut resposta. Un cop a la capital del Baix Llobregat, i sota un sol de justícia, va quedar clar que tothom serà “inflexible” a l'hora de demanar el cobriment de les vies. Per tancar l'acte, l'àmplia comitiva es va dirigir al pas a nivell de Sant Feliu, situat al costat d'una escola. “És qüestió de qualitat de vida i de vides”, deia el batlle de Sant Feliu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia