Cartellera

Oferta de cinema de l'àrea:

Cartellera a la zona de València

Perdiendo el norte

«Perdiendo el norte»

2014. Espanya. 102'.
Gènere: Comèdia
Direcció: Nacho G. Velilla.
Intèrprets: Blanca Suárez, Yon González, Julián López, José Sacristán, Miki Esparbé, Úrsula Corberó, Malena Alterio, Younes Bachir, Javier Cámara, Carmen Machi.
Argument: L'Hugo i el Braulio, dos joves amb formació universitària, farts d'una Espanya incapaç de donar-los feina i un futur, decideixen emigrar a Alemanya seguint els cants de sirena d'un programa de televisió que mostra com és la vida dels espanyols a diferents llocs del món. Aviat descobreixen que sobrar en un lloc no vol dir ser necessari en un altre i que perseguir el somni alemany pot ser un malson.
Valoració crítica: [ep] [eb] [eb] [eb]
Peret, yo soy la rumba

«Peret, yo soy la rumba»

2018. Espanya. 94'.
Gènere: Documental
Direcció: Paloma Zapata.
Argument: Retrat íntim i alhora un homenatge a Pere Pubill Calaf, Peret per al món sencer, el rei de la rumba catalana per a la història. Amb la complicitat dels seus nets i d'amics com Petitet, Justo Molinero i fins i tot el seu sastre favorit del barri de Sant Antoni, el documental relata molt de prop la vida de pel·lícula de Peret a partir de xerrades casolanes i de sobretaula al bar, així com de material d'arxiu i fins i tot dramatitzacions.
Valoració crítica: [ep] [eb] [eb] [eb]
Pina

«Pina»

2011. Regne Unit. 106'.
Gènere: Documental
Direcció: Wim Wenders.
Argument: Mostra algunes de les peces més conegudes de la Tanztheater de Wuppertal, la companyia que Pina Bausch va dirigir des del 1973: Kaffee Müller (1978), Kontakthof (1978), Das Frühlingsopfer (1975) i Vollmond (2006). La màgia dels seus moviments i temes, com l'amor, la frustració, la soledat o la mort, recurrents a la seva obra, apareix aquí amb una bellesa mai vista.
Valoració crítica: [ep] [ep] [eb] [eb]
Plan de escape

«Plan de escape»

2013. EUA. 116'.
Gènere: Acció
Direcció: Mikael Hafström.
Intèrprets: Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone.
Argument: Ray Breslin és un expert en seguretat carcerària que s'haurà d'enfrontar a un gran repte: escapar-se de la presó que ell mateix ha dissenyat.
Valoració crítica: [ep] [ep] [ep] [eb]
Ralph rompe Internet

«Ralph rompe Internet»

2018. EUA. 112'.
Gènere: Animació
Direcció: Phil Johnston, Rich Moore.
Argument: El Ralph, el dolent dels videojocs, i la seva companya Vanellope von Schweetz han de jugar-s'ho tot viatjant per les xarxes a la recerca d'una peça de recanvi que salvi Sugar Rush, el videojoc de la Vanellope. I a més a més, el Ralph i la Vanellope depenen dels ciutadans d'Internet, els anomenats ciudanets, perquè els ajudin a desenvolupar-se en aquest perillós món.
Valoració crítica: [ep] [ep] [eb] [eb]
Taxi a Gibraltar

«Taxi a Gibraltar»

2019. Espanya. 92'.
Gènere: Comèdia
Direcció: Alejo Flah.
Intèrprets: Dani Rovira, Joaquín Furriel, Ingrid García Jonsson, Mona Martínez, José Manuel Poga.
Argument: León Lafuente. Assetjat pels deutes. Fastiguejat de la rapidesa amb què canvien les coses. Tot està canviant per al León. Diego Manfredi. Tan mentider com encantador. Tan guapo com entabanador. Acaba de sortir de la presó. Ningú ha vingut a buscar-lo. Els anys a la presó l'han deixat sense família ni avenir. I amb un munt de deutes. Sandra Sánchez. Jove. I avorrida com una ostra.
Valoració crítica: [ep] [eb] [eb] [eb]
The Prodigy

«The Prodigy»

2019. Estats Units-Hong Kong. 94'.
Gènere: Terror
Direcció: Nicholas McCarthy.
Intèrprets: Taylor Schilling, Brittany Allen, Jackson Robert Scott, Peter Mooney, Colm Feore.
Argument: La Sarah és una mare preocupada pel pertorbador comportament del seu fill, i tem que aquest pugui estar posseït per forces paranormals.
Valoració crítica: [ep] [eb] [eb] [eb]
Una cuestión de género

«Una cuestión de género»

2018. EUA. 120'.
Gènere: Biopic
Direcció: Mimi Leder.
Intèrprets: Felicity Jones, Armie Hammer, Justin Theroux, Sam Waterston, Kathy Bates.
Argument: Ruth Bader Ginsburg és una jove advocada i mare de família. La Ruth, al costat del seu marit, l'advocat Martin Ginsburg, va canviar el curs de la història amb un singular cas sobre discriminació de gènere que va obrir el camí per a la igualtat als tribunals.
Valoració crítica: [ep] [ep] [eb] [eb]
Van Gogh, a las puertas de la eternidad

«Van Gogh, a las puertas de la eternidad»

2018. Suïssa-Irlanda-Regne Unit-França-Estats Units. 111'.
Gènere: Biopic
Direcció: Julian Schnabel.
Intèrprets: Willem Dafoe, Emmanuelle Seigner, Oscar Isaac, Rupert Friend, Mads Mikkelsen.
Argument: 1886, Arle. El pintor holandès postimpressionista Vincent van Gogh fuig de l'enrenou de París i es refugia en un petit poble de França. Allí és tractat amablement per alguns vilatans i brutalment per d'altres. Madame Ginoux, la propietària del restaurant del poble, s'apiada de la seva pobresa i li regala un llibre de comptabilitat, que el Vincent omple de dibuixos.
Valoració crítica: [ep] [ep] [eb] [eb]
Vosotros sois mi película

«Vosotros sois mi película»

2019. Espanya. 98'.
Gènere: Documental
Direcció: Carlo Padial.
Argument: Durant el Festival de Cinema de Sitges, Ismael Prego, youtuber espanyol conegut com a Wismichu, va projectar una polèmica pel·lícula que va provocar la indignació dels seus fans i del públic congregat a la sala. Aquest documental recull la història del que va succeir.
Valoració crítica: [ep] [eb] [eb] [eb]
Wheely

«Wheely»

2018. Malàisia. 90'.
Gènere: Animació
Direcció: Yusry Abd Halim.
Argument: El Wheely, un taxi de classe baixa, s'enfronta a una àrdua batalla per salvar la noia dels seus somnis d'un monstruós camió de 18 rodes que és el cervell d'un sindicat de cotxes de luxe.
Valoració crítica: [ep] [eb] [eb] [eb]

«Winchester 73»

1950. EUA. 88'.
Gènere: Western
Direcció: Anthony Mann.
Intèrprets: James Stewart, Shelley Winters, Dan Duryea.
Valoració crítica: [ep] [ep] [ep] [ep]
Yuli

«Yuli»

2018. Espanya-Cuba-Regne Unit-Alemanya. 115'.
Gènere: Biopic
Direcció: Icíar Bollaín.
Intèrprets: Carlos Acosta, Santiago Alfonso, Keyvin Martínez, Edilson Manuel Olbera Núñez, Laura de la Uz.
Argument: Yuli és el sobrenom de Carlos Acosta. El seu pare Pedro li diu així perquè el considera el fill d'Ogun, un déu africà, un lluitador. Des de petit, el Yuli sempre ha fugit de qualsevol tipus de disciplina i educació. Els carrers d'una Havana empobrida i abandonada són la seva aula particular. El seu pare, tanmateix, sap que té un talent natural per a la dansa i per això l'obliga a assistir a l'Escola Nacional de Cuba.
Valoració crítica: [ep] [ep] [eb] [eb]