Comunicació

COMUNICACIÓ

TV3 emet aquesta nit “Sexe, maraques i chihuahues”, sobre la vida de Xavier Cugat

Avui a la nit, a partir de les 22:45, el programa Sense Ficció emet “Sexe, maraques i chihuahues”, una pel·lícula documental, dirigida per Diego Mas Trelles, i coproduïda per TV3 amb Minimal Films i TVE, sobre la vida del músic Xavier Cugat.

Xavier Cugat va tenir una vida de cinema i va ser un personatge omnipresent. Celebritat de Hollywood, envoltat d’estrelles, fama, diners i dones va participar en nombroses pel·lícules i com a músic va ser molt prolífic, amb una discografia gairebé inabastable. Es va prodigar a la televisió, i les seves fotos i caricatures apareixien sovint en diaris i revistes.

Al cinema, no només hi va posar la banda sonora amb les seves orquestres, sinó que també hi va aparèixer com a actor i, fins i tot, com a director. Al seu innegable talent musical com a arranjador i director d’orquestra, cal afegir-hi la seva capacitat com a caçatalents, tant de músics que incorporava a les seves orquestres com amb les figures femenines -ballarines i cantants- que situava al centre de l’escenari per atraure la càmera i captar els primers plans en les pel·lícules.

Es va casar diverses vegades, va ser el primer a fer-ho al Caesar’s Palace de Las Vegas i se li atribueixen nombroses relacions. Seductor i manipulador, sempre s’ha dit que la màfia li va arreglar els papers de dues menors amb qui es va casar.

Va popularitzar la música llatinoamericana prefigurant una idea modèlica i una manera de tocar-la brillant, acolorida, alegre, festiva, rítmica i sensual, que es convertiria en un arquetipus. Aquesta versió hollywoodiana va ser criticada per infidel a les seves arrels i a la complexitat de les seves fonts sonores, però la seva influència perdura encara avui en els èxits de la música popular anomenada llatina. I va obrir el camí a Esquivel, Pérez Prado, Celia Cruz i Fania All Stars, Tito Puente, Gloria Stefan, JLO i a la Shakira de Mambo Bambo Mix.

Cugat, com Dalí, és un personatge warholià ‘avant la lettre’, que va convertir la seva imatge en una marca que va saber vendre amb gran èxit al son de les maraques amb concerts, gales, discos i el seu marxandatge: pipes, camises, restaurants, caricatures, serigrafies, torrons amb gust de papaia o mango i gossets chihuahua.

“Sexe, maraques i chihuahues” va estrenar la temporada del “Sense ficció”, el setembre passat, liderant la seva franja d’emissió amb una audiència de 458.000 espectadors i una quota del 16,7%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia