Comunicació

El zàping

El màrqueting del cinema a la tele

Gemma Busquets/ @gemmabusquets

L'estratègia és convertir l'estrena d'un èxit a taquilla en tot un esdeveniment amb cobertura prèvia

imarts el compte de Twitter d'Antena 3 va fer la següent piulada: “Lo imposible es que esta noche no veas #Velvet”. L'enginy forma part del joc de la xarxa social en la qual més es parla de tele i el comentari irònic demostra el fair play –sempre difícil en la guerra declarada entre els dos grans oligopolis audiovisuals espanyols– d'una tele enfront el desafiament d'una altra. Tele 5 va estrenar Lo imposible i ho va convertir en un gran esdeveniment, gairebé de catifa vermella. I és que Mediaset –l'empresa darrere la qual hi ha Tele 5– és una de les productores del film de J.A. Bayona. L'estratègia de Tele 5 és la de convertir l'estrena d'un èxit a taquilla a la televisió en obert, de la pel·li premiada i amb història commovedora, en tota una fita. Fent-ne cobertura als magazins de la Campos i l'Ana Rosa i Risto Mejide entrevistant en el seu sofà la mare real, María Belón, la protagonista de la tragèdia del tsunami, aquest desembre farà deu anys. L'efemèride també els ha vingut bé a Tele 5 per fer encara més màrqueting de la pel·lícula i reunir els més de 700.000 catalans que la van seguir (6 milions a tot l'Estat) i un 30% de quota a Catalunya; xifres de futbol de Champions. Tele 5 ja va fer el mateix amb Avatar, la pel·lícula més vista a la tele en els últims catorze anys. I és que si no hi ha un aparell de propaganda a darrere i un blockbuster, el cinema fa temps que és un contenidor per a les cadenes. I perquè les pel·lícules tenen a la televisió una tercera vida –després del cinema, hi ha els DVD– i és una opció vàlida per a aquells espectadors que no la van veure en el seu moment. Després hi ha el factor nostàlgic que actua poderós en títols que apel·len a la memòria col·lectiva més recent, com poden ser Love Actually –un Nadal sense no és Nadal–o Pretty Woman, el mite de la qual com a pel·li imbatuda en els rànquings s'està desllustrant. Per contrarestar el tsunami que li venia a sobre i pensant en el mes que s'està acabant, Antena 3 va estrenar diumenge Los juegos del hambre, que també va liderar la nit amb poc més de 4,5 milions a tot l'Estat espanyol.


D



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia