Comunicació

Banyoles es mostra al món com a plató de pel·lícules i espots de televisió

L'Ajuntament estrena un web de turisme que inclou un apartat amb informació i documentació per a les productores audiovisuals

L'Ajuntament de Banyoles ha posat en servei un web turístic nou del municipi (turisme.banyoles. cat) en substitució del que s'havia estrenat fa 14 anys. Un dels seus continguts nous és un apartat (Banyoles Film Office) en què es dóna informació per al rodatge de pel·lícules, espots publicitaris i sessions fotogràfiques en llocs públics. Hi ha, entre altres dades, un catàleg amb 43 espais de titularitat municipal que poden ser-ne escenaris, des del parc de la Draga fins a les pesqueres de l'estany propietat de l'Ajuntament, passant pel Puig de Sant Martirià o determinades places del barri vell. Els interessats també hi troben la llista de tràmits que han de fer per aconseguir el permís de rodatge i una relació d'alguns dels espots que darrerament s'han gravat a la ciutat, per a marques com Seat i Volkswagen, Canal+, McDonalds i Sony Xperia. El servei de Banyoles Film Office ja es donava fins ara com a intermediació entre els productors i les àrees municipals implicades, però per primer cop es mostra al lloc web turístic.

La nova “finestra de Banyoles al món”, com van qualificar el web en la seva presentació, és fàcil de manejar i, visualment, molt clara i neta. “Hem pensat sobretot que sigui útil als visitants”, van dir les regidores de comunicació, Clàudia Massó, i de promoció econòmica i turisme, Joan Vilà. Amb aquest objectiu, s'hi ha inclòs El meu quadern de viatge, una bossa virtual en què l'usuari pot anar guardant les informacions que va triant sobre la seva estada a la ciutat.

Famílies

El contingut s'ha dividit en quatre grans blocs, corresponents als tres paquets d'atractius locals i el tipus de visitant més freqüent: natura, esport, cultura i família. El web, elaborat pels tècnics de la casa, incorpora els establiments vinculats amb el turisme (hotels, restaurants, bars, etc.) i posa l'accent en els 19 que participen en el projecte Sicted de qualitat turística. Les dues regidores també van recalcar la importància que es dóna al vincle del nou lloc web amb les xarxes socials. En el moment d'escriure aquest article, Turisme de Banyoles té uns 4.000 seguidors al Facebook, 1.154 al Twitter i 546 a Instagram.

LA XIFRA

43
espais
de titularitat municipal són els que es proposen en el web com a escenaris per a rodatges.

LA FRASE

Hem procurat que el web reflecteixi la diversitat d'atractius de la ciutat
Clàudia Massó
REGIDORA DE COMUNICACIÓ


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia