cultura

Disseny

Pòsters que surten des del cor de Vic

L'estudi de disseny vigatà Twopots ha fet el cartell del Mercat del Ram d'aquest any

Treballa per a multinacionals com ara Coca-Cola

Convençuts que “en el disseny, menys és més”, Xevi Esclusa i Núria Vilardell, de l'estudi Twopots de Vic, han fet un cartell per al Mercat del Ram d'aquest any inspirant-se en només dos elements clau que el defineixen: la cara d'una vaca (símbol del caràcter ramader del mercat) i unes flors (expressió de la primavera, l'època en què se celebra l'esdeveniment i que coincideix amb l'arribada del bon temps). “És impactant visualment en colors i formes, però amb pocs elements i molt ordenats, perquè quedi simètric i net”, explica Esclusa (Manlleu, 1976). Seguint aquest principi de disseny suís amb què treballen, en què s'equilibra molt la taca –que, en el seu cas, acostuma a ser de tipus vectorial–, han incorporat al cartell tipografies clàssiques i molt clares: l'Helvètica i la Bodoni.

Esclusa comenta que, per arribar al resultat final, calen moltes hores de feina, versions i proves prèvies. “El 90% és pensar i el 10%, dissenyar”, perquè l'objectiu d'un cartell és que arribi a tothom i que funcioni: “No som artistes, sinó comunicadors; un bon disseny és aquell que el tercer dia no t'ha avorrit”, diu aquest dissenyador, que va obrir l'estudi Twopots fa cinc anys a la plaça Major de Vic, a què, des de fa un parell d'anys, es va incorporar Vilardell (Moià, 1977). Tots dos formen un tàndem ben engranat que té una clientela diversa i arreu del món, des de particulars fins a multinacionals, passant per empreses locals a què ofereixen un servei de gestor de comunitats. Entre els últims encàrrecs, el de Coca-Cola, per fer uns cartells per a aquest estiu junt amb deu dissenyadors més de diferents països. “Encara no sabem ben bé per on ho volen, però aquests treballs donen molt prestigi; valoren molt el disseny i la creativitat”, diuen. Twopots, premiat en diverses ocasions i present en nombroses publicacions mundials especialitzades, ha trobat en la xarxa social Behance i internet una finestra oberta al reconeixement.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia