Cultura

‘Timecode', compte enrere

Juanjo Giménez és a Los Angeles promocionant el seu curt, que avui emet TV3, amb vista als Oscar

Quan només falten dos dies per a la cerimònia de lliurament dels Oscar, el director català Juanjo Giménez, finalista al millor curt de ficció per Timecode, manté l'activitat frenètica que ha viscut durant les darreres setmanes. Són les últimes hores d'un llarg camí que va començar la primavera passada quan va guanyar la Palma d'Or al millor curtmetratge a Canes; des de llavors, Timecode ha participat en més de 120 festivals i ha guanyat 70 premis.

“El que ens ha donat Timecode ha superat totes les nostres expectatives”, comenta Giménez al costat del seu guionista, Pere Altimira, que acaba d'arribar a Los Angeles per assistir a la cerimònia, i explica que quan va enviar el curt a Canes ho va fer sense que la resta de l'equip ho sabés. “Allà va començar tot, perquè a Canes es van visionar més de 5.000 curts i se'n van seleccionar només 10. I quan a sobre vam guanyar, se'ns va obrir un camí que cap de nosaltres esperàvem”, explica el director. “La idea inicial era fusionar la dansa, amb un repte tècnic (jugar amb la multipantalla) i una anècdota personal del mateix Juanjo”, diu Pere Altimira.

Allotjat amb part del seu equip i la seva família en un cèntric apartament de Los Angeles, Giménez explica amb molta lucidesa tota l'experiència de les darreres setmanes: “Ara estem en una voràgine, realment única i possiblement irrepetible. Però som conscients que això acaba aquest diumenge. Després tornarem a la normalitat perquè el que hem viscut aquests dies ha estat una bogeria”, comenta just abans de parlar telefònicament amb un periodista australià. “D'aquesta experiència n'he après moltes coses. El que més m'ha agradat ha estat la consideració que té l'Acadèmia de Hollywood per tots els nominats. Un nominat és un nominat, sigui de la categoria que sigui i el reconeixement que reps per part de tothom –premsa, acadèmics, gent del sector, etc.– és extraordinari”, explica. Un exemple clar va ser el dinar i la fotografia dels nominats on l'Acadèmia de Hollywood barreja tots els finalistes independentment de la categoria. “L'organització de tot el que envolta els Oscar és extraordinària, impecable des de tots els punts de vista. Però la dimensió mediàtica és el que més m'ha impressionat”, diu mentre explica que va coincidir a la seva taula amb els guionistes de Lion i Doctor Strange i amb l'actriu Octavia Spencer.

Agenda atapeïda

Des que va volar als Estats Units just després de la cerimònia dels Goya, l'agenda de Giménez ha estat molt atapeïda. A més de les activitats de promoció a Los Angeles i de participar en diversos actes organitzats per l'Acadèmia –com la projecció oficial dels curts finalistes que es va fer dimarts al Goldwyn Theatre–, el director de Timecode ha volat a Washington i Austin per presentar el seu treball. Durant aquest mes, els curts finalistes es projectaran en més de 700 cinemes dels Estats Units. També es mostra satisfet que Timecode s'emeti per TV3 aquest vespre: “M'agrada que la gent el pugui veure abans de diumenge i espero que això ajudi a visibilitzar més la feina que fem els directors de curts.”

Tot i que moltes de les travesses que aquests dies circulen per Los Angeles donen Timecode com un dels favorits, Giménez creu que el resultat final és difícil de preveure. “Dels 6.500 acadèmics, només una part minoritària acabarà votant la nostra categoria. Prefereixo no pensar-hi gaire, viure el moment i diumenge ja veurem què passa”, explica, i comenta que encara no té cap discurs escrit en cas que hagi de pujar a recollir l'estatueta. “Em posaré el mateix vestit que vaig portar a Canes, que em va donar sort”, diu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a

L’Espai Santa Caterina recorda la trajectòria de Joan B. Cendrós

Una exposició recorre la trajectòria del mecenes, activista i creador del Floïd

Girona
 

L’Acocollona’t 2017 torna als orígens

Girona
 

Més que il·lusió

Terrassa
 

En Jap dibuixa i denuncia la tragèdia dels refugiats

girona
 

Els clàssics, un far

barcelona
 

Benvinguda serenor

BARCELONA
 

La Fundació Miró ajorna l’exposició ‘Sumer’ per una vaga

barcelona
 

L’MD’A oferirà la consulta en línia de tot el seu fons

Girona
 
sant julià de ramis

Èxit de ‘Música per la llibertat’