Cinema

Premi a les refugiades

‘Mama’ és premiada com a millor film del Festival de Cinema de Girona

Assumpta Serna i Macarena Gómez són escollides com a millors actrius d’aquesta edició

El Festival de Cinema de Girona va cloure, ahir, la 31a edició amb el tradicional acte de clausura i lliurament dels premis. Un palmarès amplíssim, més fins i tot que les seccions en què s’organitza aquest certamen, que té com a objectiu oferir un ampli panorama de l’audiovisual que es fa en totes les seves formes i formats.

El jurat d’aquesta edició ha escollit Mama, d’Eduardo Vieitez (Estat espanyol), com a millor pel·lícula del festival. Es tracta d’un curtmetratge que narra la història real d’una nena siriana que veu com de viure una vida feliç acaba per haver de demanar refugi, juntament amb la seva estimada família, a Turquia.

Pel que fa la resta de guardons, destaquen: Andrea Motis. La trompeta silenciosa, de Ramon Tort (Barcelona), com a millor documental; millors interpretacions ex aequo a Macarena Gómez per Trivial, de Fran Mechón i Sandra Reina (Barcelona) i Assumpta Serna per Donde no puedes llegar, de Marc Nadal (Barcelona); el Girona Talent documental ha estat per a Chef’s Diaries: Scotland, de Laura Otálora, sobre El Celler dels germans Roca (Girona-Bogotà); el Girona Talent de ficció a Moros en la costa, de Damià Serra (Girona); Uno, de Javier Marco (Espanya), s’ha endut el premi a la millor fotografia; el Xavier Cugat per a la millor banda sonora original ha estat per a Andrea Motis i Joan Chamorro; el Xavier Cugat a la millor música de pel·lícula per a Mongol, de Hao Zheng (Estats Units); la millor websèrie ha estat per a A todo riesgo, de Bruno Martín (Madrid); el premi d’art experimental, per a Being and Becoming, de Maite Abella (Països Baixos), i en la secció Handicapped, Percujam, d’Alexandre Messina (Estat francès).

Pel que fa als accèssits, destaquen: en la secció Experimental, l’accèssit a millor efectes especials per a Facelift de Jan Riesenbeck, Dennis Stein-Schomburg (Alemanya), a millor fotografia per a Land Shape, de Thadeusz Tischbein (Alemanya), a millor idea amb missatge i activisme social per a Anything for the ones we love, de Louise Marie Beauchamp (Canadà)i a la millor realització per a Counting de Rahil Bustani (Iran), i en la secció Handicapped, l’accèssit per a Tàndem, d’Alba Salmerón (Olot-Banyoles).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós