Cinema

Crítica

cinema

El malestar de la música

A La pianista, novel·la de l’austríaca Elfriede Jelinek, una professora de piano (Erika Kohut) ensenya els seus alumnes del conservatori de Viena amb la mateixa exigència despietada amb què la seva mare autoritària i possessiva va obligar-la a estudiar música perquè esdevingués la gran concertista que no ha arribat a ser. Erika arrossega una frustració que sembla dur-la a relacions violentes i a l’autoagressió. És fàcil pensar en La pianista, adaptada al cinema per Michael Haneke amb una Isabelle Huppert en la seva salsa, en veure The audition, film de l’alemanya Ina Weisse en què Nina Hoss hi encarna una violinista (Anna Bronsky) que també semblava destinada a ser una gran intèrpret, però que, angoixada per tal aspiració, ha esdevingut una professora que intenta conjurar la frustració consagrant-se obsessivament a la formació d’un jove en què ha reconegut un talent que ningú més veu.

La pianista i The audition parlen d’una Europa on la cultura i la pràctica artística pesen com una exigència que crea malestar i insatisfacció. En el cas del film de Weisse, també representen una falsa escala social: el jove alumne d’Anna pertany a una família immigrant i sembla condemnat a l’exclusió i fins a ser una víctima. The audition vol ser una pel·lícula pertorbadora fent que totes les relacions de la seva protagonista (amb el marit, amb el fill, amb els companys, amb un amant ocasional i fins amb l’alumne preferit) siguin insatisfactòries i malaltisses. Durant bona part del seu metratge ho aconsegueix amb cert rigor i força fredor, però, sense arribar al paroxisme de La pianista, cap al final carrega massa les tintes, es fa explícita i un pèl truculenta.

La audición
Directora: Ina Weisse. Intèrprets: Nina Hoss, Simon Abkarian, Jens Albinus
Alemanya, 2019


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
La audición

«La audición»

Gènere: Drama
Direcció: Ina Weisse.
Intèrprets: Nina Hoss, Simon Abkarian, Jens Albinus, Ilja Monti, Serafin Mishiev.
Valoració crítica: [ep] [ep] [eb] [eb]

Publicat a

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

cinema

DocsBarcelona, documentals que destrueixen els estereotips

barcelona
cinema

Una nova generació de simis regna al planeta Terra

Barcelona
Patricia López Arnaiz
Actriu

“Deixar les víctimes soles és una forma d’agressió”

Barcelona
Mireia Freixa
Historiadora de l’art

“El patrimoni només es preservarà si la gent se l’estima”

Terrassa

Isabel Vila, la primera sindicalista i pionera de l’educació femenina

Girona
Crítica

L’encís de Bulle Ogier

Fenosa, l’escultor de la natura

El Vendrell
cinema - comèdia

Tres generacions de dones unides per la tragèdia

cinema - Animació

Viatge d’una nena xinesa amb parada a Berlín