cultura

escultura

exposició

Gerard Mas remou l'escultura clàssica

Gerard Mas (Sant Feliu
de Guíxols, 1976) explora els límits de la manera de fer de l'escultura i l'art clàssics per portar-los a paràmetres contemporanis. Malgrat que treballa artesanalment i amb mètodes i materials (fusta, alabastre...) no tan allunyats de com treballaven els clàssics, Mas introdueix elements contemporanis com els materials trobats i inclou paradoxes i elements surrealistes en les seves peces.

Una petita mostra del seu peculiar treball, amb el títol Brut nature, es pot veure aquests dies a Can Framis, de la Fundació Vila Casas, a Barcelona, ja que Mas va guanyar el premi d'escultura de la fundació l'any passat i això li dóna dret a una exposició. El va guanyar amb un cap gegant de nadó, tallat amb fusta i amb ulls de vidre. Mas també col·loca aquests ulls a les seves inquietants i a la vegada hiperrealistes escultures, que representen amb realisme un gat i un pastor alemany: “Ho feien en l'escultura egípcia i els grecs arcaics. Creien que, en certa manera, es podia dotar d'ànima els éssers vius representats”, diu Mas.

Pel que fa a les obres en fusta, Mas aprofita sovint fragments trobats (fins i tot cremats) i incorpora a l'obra els defectes del material. En una d'aquestes obres, unes garses –un animal que avui dia ha esdevingut molt quotidià– sembla que piquin l'orella de diversos caps humans.

En la mostra es poden veure també un conjunt de “dames”, retrats de belles joves tallades en un material tan noble com l'alabastre a la manera medieval i renaixentista, que, en canvi, mostren elements i expressions ben contemporanis. Una treu la llengua, una altra fa una bombolla amb un xiclet, una altra mostra els seus aparells d'ortodòncia a la boca... La més contundent, però, és la que té entre les mans una desagradable rata, imitant, però, una pintura tan cèlebre com La dama de l'ermini, de Leonardo da Vinci.

Premi de pintura

D'altra banda, al costat de la mostra de Gerard Mas, s'exposen la trentena d'obres seleccionades en el premi de pintura de la Fundació Vila Casas 2016. L'obra guanyadora és El tron d'Hamelín, de Jordi Díaz Alamà, una obra figurativa en què apareix
un jove home barbut, estirat en un sofà, amb els seus pals de golf i un patí
al terra de l'habitació. El premi està dotat amb 12.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia