Cultura

Neix una galeria ‘online'

En un moment de redefinició del negoci de les galeries d'art, i quan moltes de les galeries tradicionals estan buscant nous models d'exhibició i venda, és normal que continuïn apareixent noves fórmules dins del mercat de l'art. Una d'elles és la nova galeria Artig, que, nascuda a cavall entre Barcelona i Berlín, aposta exclusivament per l'exposició, promoció i venda a través de la web artiggallery.com. La plataforma ja fa sis mesos que funciona i de moment ja inclou 25 artistes, amb obres originals i d'edicions limitades de disciplines diverses: pintura, escultura, fotografia, il·lustració i collage.

La galeria és una iniciativa de dues joves empresàries: l'alemanya Greta Schindler i la barcelonina Gemma Comabella, amb un equip que també inclou un comitè assessor que participa en l'elecció dels artistes. Comabella explica que el funcionament de la galeria és molt semblant al d'una galeria amb espai físic, sobretot pel que fa a la relació amb l'artista i la seva obra. “Existeixen altres plataformes de venda d'art online, però nosaltres comissariem i promocionem artistes emergents que creiem que poden tenir futur, així com altres creadors que ja tenen una presència més ferma en el mercat”, assegura Comabella. Artig no té els seus artistes en exclusiva i només cobra el 35% de comissió per obra venuda. Amb la intenció de “fer el mercat més assequible”, els preus van de 100 a 5.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.