cultura

cinema

cerimònia dels oscar

“Moonlight”, Oscar al millor film amb polèmica

L'estatueta més important s'ha lliurat primer per error a “La La Land”, l'altra gran triomfadora de la nit amb 6 premis

El curtmetratge català “Timecode” finalment no s'ha endut el guardó

Eren les 6.10 del matí quan Warren Beatty i Faye Dunaway han pujat a l'escenari de la gala dels Oscars per entregar l'estatueta a la millor pel·lícula. Després d'un silenci per crear emoció, Beatty ha tret la targeta del sobre i Dunaway ha anunciat que la guanyadora era “La La Land”. Enmig de l'eufòria de tot l'equip, mentre feien els tradicionals discursos d'agraïment, ha aparegut el presentador, Jimmy Kimmel, que ha anunciat al micròfon que hi havia una confusió i que, en realitat, l'Oscar a la millor pel·lícula era pel drama “Moonlight”.

No era cap broma. Ha estat un final surrealista per a una gala que, fins aleshores, ha estat entretinguda, emotiva i sense incidències. “Moonlight” sumava així finalment tres Oscars. L'actor Mahershala Ali ha guanyat el primer premi de la nit, el de millor secundari, pel seu paper de traficant. Al tram final de la gala, el film s'ha emportat també el premi al millor guió adaptat.

“La La Land”, malgrat tot, ha estat l'altra gran triomfadora a la gala dels Oscars, en emportar-se 6 Oscars dels 14 a què aspirava. El musical de Demian Chazelle, primer director nord-americà que guanya l'estatueta en anys, s'ha emportat també els Oscars a la millor actriu (Emma Stone), banda sonora, cançó (City of stars), disseny de producció i fotografia. Ben aviat s'ha sabut que no faria un ple com el que va protagonitzar als Globus d'Or. Un dels moments més bonics de la gala ha estat la interpretació de City of stars, tema principal del film, amb John Legend cantant sol al piano. Emma Stone ha recollit l'Oscar a la millor actriu i, a punt de plorar, ha agraït al director i a tots els membres de l'equip la feina que li ha permès guanyar el premi.

“Timecode”, sense premi

El film “Timecode”, del català Juanjo Giménez, finalment no s'ha endut l'estatueta a millor curtmetratge a què aspirava, que ha estat per a la producció hongaresa “Mindenski” (Cantar). La gala ha tingut diversos moments reivindicatius, ja des de bon començament. Hi va hagut nombroses referències a Donald Trump, algunes en clau d'humor, però també s'ha parlat de la Guerra de Síria, la discriminació racial... I en diverses ocasions s'ha parlat de la riquesa que aporta la diversitat i la necessitat de respectar-la.

“Manchester frente al mar”, nominada a sis Oscars, també ha estat dels triomfadors, amb dos premis importants: l'Oscar al millor actor, per Casey Affleck, i al guió original, escrit pel seu director, Kenneth Lonergan. Viola Davis s'ha endut el premi a la millor actriu secundària, el primer que s'emporta de tres nominacions. El seu discurs entre llàgrimes ha estat un altre dels moments emotius de la vetllada.

“Zootròpolis” ha donat, un cop més, l'Oscar al millor llargmetratge animat a Disney. El guardó al millor curt animat també ha estat per a aquest estudi, en aquest cas per “Piper”, una creació de Pixar. L'iranià Asghar Farhadi, absent a la gala com a protesta per la prohibició d'entrar als Estats Units a ciutadans de diversos països musulmans, s'ha endut l'Oscar al millor film a la pel·lícula de parla no anglesa per “El viajante”. Fa cinc anys ja va guanyar l'Oscar per “Nader y Simin, una separación”. El premi al millor documental ha estat per a la pel·lícula americana “O.J.: Made in America”, una producció de 7 hores de durada sobre O.J. Simpson, estrella de futbol americà acusada de l'assassinat de la seva esposa. El premi al millor curt documental ha estat per a “The white helmets”, ambientat a Síria.

“Hasta el último hombre”, de Mel Gibson, s'ha endut l'Oscar al millor muntatge i al millor muntatge de so, mentre que “La llegada”, del canadenc Denis Villeneuve, ha guanyat l'Oscar a les millors mescles de so; “El libro de la selva”, el dels efectes visuals, i “Escuadrón suicida” l'estatueta al millor maquillatge i perruqueria. “Jo sóc un immigrant, sóc italià, i vull dedicar aquest Oscar a tots els immigrants”, va dir Alessandro Bertolazzi, en recollir aquest premi. “Bèsties fantàstiques i on trobar-les” s'ha endut l'Oscar al millor vestuari.

La gala ha arrencat amb Justin Timberlake entrant des de fora i pujant a l'escenari, interpretant Can't stop the feeling, tema del film animat “Trolls” nominat a millor cançó, que ha fet aixecar i ballar tot el públic del Kodak Theatre. Jimmy Kimmel ha fet un primer monòleg amb referències a Donald Trump i acudits sobre els principals films nominats, i ha demanat una ovació per a la ‘sobrevalorada' Meryl Streep, nominada per vintena vegada per “Florence Foster Jenkins”. Aquest cop no ha aconseguit el seu quart Oscar.

Un dels moments més hilarants ha estat quan han agafat un grup de turistes que voltaven per Hollywood en un autobús turístic , els han ficat a la gala i els han presentat les estrelles de la primera fila: Denzel Washington, Nicole Kidman, Viggo Mortensen, Meryl Streep... Un dels instants per recordar d'una gala amb un final oblidable.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona