cultura

música

novetat discogràfica

“Caterina”, l'avançament del proper disc de l'Orchestra Fireluche

El disc veurà la llum el dia 24 de març i el grup el presentarà en directe el 31 de març en el marc del Festival Strenes de Girona

“ Caterina” és el primer avançament de Colibrí en flames el nou disc de l'Orchestra Fireluche, un treball on el grup retorna als seus orígens instrumentals a través de la música d'envelat, els sons eteris i reverberants, les melodies vocals, l'èpica en minúscules i el rock'n'roll de butxaca. El disc veurà la llum el dia 24 de març i el grup el presentarà en directe el 31 de març en el marc del Festival Strenes, al Teatre municipal de Girona, tot i que ja es pot escoltar l'avançament clicant en aquest enllaç .

Colibrí en flames és la sisena referència discogràfica del grup de la Cellera de Ter i s'edita quatre anys després de l'èxit de Tants caps tants joguets, el disc on els pianets, flautes, violins, guitarretes, bateries de pots i llaunes, baixos xinesos i altres andròmines sonores es combinaven amb la veu d'alguns dels cantants i intèrprets més interessants del panorama musical català.

El nou treball de l'Orchestra Fireluche aposta de nou per les sonoritats instrumentals, passades, aquesta vegada, pel sedàs del productor anglès Morgan Caney, qui ha donat a l'àlbum un caràcter molt més ingràvid i, fins a cert punt, arriscat, del que el grup acostumava.

Així, a Colibrí en flames s'hi fan més evidents que mai la presència de sons electrònics low-fi, les gravacions de camp i uns arranjaments que, en alguns casos, redibuixen profundament els temes. Aquest fet, juntament amb l'ús constant de les veus dels músics tractades com un instrument més, a estones melòdic, a estones rítmic, la incorporació per primera vegada d'una guitarra elèctrica i l'energia i la vitalitat habituals del grup, el converteixen en un dels discos més sorprenents i complets de l'Orchestra Fireluche fins al moment.

Colibrí en flames es va enregistrar a Estudis Ground de Cornellà de Terri a finals de juny del 2016 amb Jaume Figueres com a tècnic de so, ha estat produït i arranjat per Morgan Caney, masteritzat a Sterling Sound de Nova York per Alex Psaroudakis i llueix les il·lustracions i el disseny de Delphine Labedan.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós

TEATRE

La Perla 29 incorpora un ‘Zoo de vidre’

BARCELONA
CRÒNICA

Banyoles, lectora i novel·lada

crònica

Diada radiant en el retorn a l’essència

crònica

Una sola música que tothom balla com vol