cultura

QUIM ESTOL

PRESIDENT DEL CENTRE CULTURAL I RECREATIU DE PINEDA

“La mostra és el nostre gran aplec del teatre”

“Al centre som molt exigents amb les obres que fem, tant des del punt de vista artístic com tècnic”

“El teatre ha d'entrar a l'escola, perquè té unes virtuts impagables”

Pineda viu un intens idil·li escènic aquest llarg cap de setmana amb la celebració de la Mostra Nacional de Teatre Amateur de Catalunya. El Centre Cultural i Recreatiu (CCR) de Pineda és un dels gestors de la trobada.

Pineda, després de quinze anys, es pot dir que és un municipi de teatre?
És una pregunta compromesa [riu]. Diguem que el centre s'ha pres molt seriosament la mostra. És el nostre aplec del teatre i ens hi aboquem i l'esperem amb candeletes per intercanviar experiències amb la gent d'arreu de Catalunya.
Atrau moltíssima gent, però no tanta del municipi.
Això és veritat. No hi ha gaire gent i és l'assignatura pendent. Crec que té un fort component educatiu. La gent no és prou conscient de les bondats de fer i veure teatre.
I què s'ha de fer per ampliar el públic local?
És prou difícil, perquè a banda de nosaltres la mostra se sosté sobre dues potes més: la Federació de Grups de Teatre Amateur de Catalunya, que va posar en marxa la idea, i l'Ajuntament, i qualsevol decisió ha de comptar amb el vistiplau de les tres entitats. Crec que és un tema on cal aprofundir.
Encara s'arrossega la llufa que el teatre amateur és un teatre d'estar per casa?
Jo puc parlar de nosaltres, i al centre som molt exigents amb les obres que portem a escena, tant des del punt de vista artístic com tècnic. Tant és així que per mantenir el nivell on hem arribat estem obligats a garantir aquesta exigència i a desestimar produccions que no compleixen amb els criteris que defensem. El teatre amateur que es fa a Pineda és com un iceberg: darrere d'allò que es veu hi ha un exèrcit de gent que hi col·labora perquè tot surti bé.
Què creu que li fa falta a la mostra?
Com a mostra està complint a la perfecció, perquè es tracta de fer un tastet del millor del sector que es fa al país. Personalment el que m'agradaria és convertir-la en la festa grossa del teatre a escala de Catalunya, l'espai on es treballen els valors i les experiències de les diferents companyies. Tot i això, les referències que ens arriben és que la gent està encantada i aquest any tenim més gent que mai.
Amb una vegada a l'any n'hi ha prou?
Evidentment que no, si volem donar més impuls al món del teatre en general. Per això torno a defensar l'entrada del teatre a les escoles, perquè com a disciplina té unes virtuts impagables. És un gestor d'emocions, una activitat molt necessària per relacionar-nos, per treballar en equip.
Durant la presentació es va fer incís en la importància dels voluntaris.
Sense ells no seria possible fer-la. D'aquí ve el nostre compromís amb la trobada. El voluntari és l'ambaixador de Pineda, qui condueix i orienta el públic perquè gaudeixi al màxim de les propostes. Són del tot imprescindibles.
Mantenir els preus populars és un incentiu per al públic.
Són absolutament simbòlics, sobretot un abonament de 10 euros per poder veure fins a una setantena d'obres. El preu no és rellevant, però sí necessari per donar valor a allò que es veu. Però en cap cas la mostra depèn del calaix que es fa.
La implicació de l'administració és suficient?
Hi ha molt bona sintonia i ens sentim ben acompanyats en aquesta aventura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Un incendi malmet part d’una exposició al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

salt
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós