dansa

festival grec

Aire fresc a les puntes

Jacopo Godani presenta tres peces breus del seu nou projecte amb la virtuosa companyia Dresden Frankfurt Dance Company, amb què inaugurarà el Grec Festival

Godani impulsa una nova manera de defensar el ballet clàssic de les puntes

La Dresden Frankfurt Dance Company presenta per primera vegada un programa a l’aire lliure. Ho fa acceptant el repte de Cesc Casadesús d’inaugurar el Festival Grec, amb un programa mixt que integra tres peces de música i composició molt diversa, que garanteix virtuosisme i que alhora està pensada per atrapar un ampli tipus de públic. L’estrena del Grec es farà a l’amfiteatre l’1 i 2 de juliol. L’històric ballet de Frankfurt manté el seu treball clàssic de les puntes però trenca amb el hieratisme vertical de les ballarines, aportant un aire nou a la convenció més clàssica.

El coreògraf Jacopo Godani, director artístic d’aquesta companyia que està a cavall de dos estats federats de les antigues Alemanya de l’Est i de l’Oest, és el director artístic de la Dresden Frankfurt Dance Company des del 2015/16. Godani, amb una forta vinculació amb l’IT Dansa (va signar un dels primers treballs de la jove companyia formada per exalumnes de l’Institut del Teatre) també va ser solista principal del Ballet de Frankfurt, quan el dirigia William Forsythe, el 2000. Godani, un coreògraf que durant un parell de dècades ha creat per a companyies de dansa d’arreu, tenia clar que volia imprimir un nou llenguatge en la disciplina de les puntes. El trencament de la verticalitat es produeix amb un tors molt més dinàmic i que ell explota al màxim amb un vestuari que aposta per les transparències per deixar a la vista les torsions harmòniques dels intèrprets. Godani també juga habitualment amb la il·luminació per aprofitar al màxim els recursos de la caixa negra de l’escenari. Per a l’estrena a l’Amfiteatre Grec ha calgut fer una revisió dels moviment perquè sap que no es podrà tenir la foscor absoluta. Però, lluny de convertir-ho en un problema, ha volgut utilitzar-ho com un element a favor.

Metamorphers juga amb el virtuós Quartet de corda número 4 de Béla Bartók en directe. És una peça de 25 minuts que interpreten 13 ballarins. El següent treball, Echoes from a restless soul, és un quartet de ballarins que estan acompanyats per un solo de piano (amb música de Ravel: Ondine i Le Gibet, de Gaspard de Nuit). Es tanca aquest programa mixt amb Moto perpetuo, amb una composició de música electrònica de 48Nord i que interpretaran 16 ballarins de la companyia. Casadesús, que ha demanat que les pauses s’escurcin al màxim entre peça i peça, defensa que és un programa atractiu per a un públic poc habituat a la dansa però que segur que sabrà reconèixer la seva dificultat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA