Cultura

Música

El Sónar, en el cim

El festival, amb 123.000 visitants, bat el seu rècord de públic. El baix virtuós de Thundercat i diverses variants de rap imperen en l’última jornada diürna

Al festival hi ha hagut gent de 105 països i el Sónar +D ha reunit 5.500 professionals
El nou escenari Sónar XS, viu i gamberro, ha dut al festival un públic més jove de l’habitual

El Sónar va tancar ahir la seva 24a edició batent novament rècords de públic. Les tres jornades diürnes a Fira Montjuïc i les dues de nit a Fira Gran Via –l’última de les quals, amb noms com els de Justice i De La Soul, aquesta última matinada– han registrat 123.000 visites, una xifra que supera en 7.500 la de l’any passat i en 2.000 la del 2013, que fins ara mantenia el rècord. Tot i reconèixer que aquesta elevada assistència de públic permet encarar el vint-i-cinquè aniversari amb gran fortalesa, Ricard Robles, un dels tres directors del Sónar, va assegurar ahir en la roda de premsa de balanç que el creixement que més els preocupa és el de “la riquesa en continguts”. Segons les dades facilitades pels organitzadors, el públic de dia i el de nit ha estat similar (61.000 i 62.000) i els països dels quals provenen els espectadors ja arriba als 105. Com en les darreres edicions i amb unes xifres pràcticament idèntiques a l’altre gran festival musical de Barcelona, el Primavera Sound, el públic del Sónar és de fora de l’Estat en un 52%.

D’altra banda, el desplegament que ha fet enguany el Sónar arreu de la ciutat amb activitats al CCCB, l’Arts Santa Mònica o el Mercat de les Flors s’ha vist recompensat amb una ocupació d’entre el 75% i el 100% i la pota professional del festival, el Sónar +D, ha reunit 5.500 professionals –800 més que l’any passat– de 57 països. El festival viatjarà aquests mesos vinents a Buenos Aires, Bogotà, Reykjavík, Hong Kong i Istambul per tornar a Barcelona entre el 13 i el 16 de juny del 2018.

En el terreny artístic, la jornada diürna d’ahir va estar marcada pel rap i els seus diversos afluents. La londinenca Nadia Rose, tot i no haver publicat encara el seu primer LP, es va revelar com una rapper natural, lúcida i amb molt d’estil, tot rubricant el perfil eminentment femení que, des de dijous i fins ahir, ha tingut el Sónar de Dia. En un altre òrbita es van moure C. Tangana (popular rapper madrileny decidit a eixamplar horitzons amb registres més pop) i el canari Bejo, que amb un humor gairebé autoparòdic i una gran desimboltura per les rimes, va reafirmar el nou escenari Sónar XS –on, divendres, va triomfar la maresmenca Bad Gyal i, dijous, el granadí Yung Beef– com l’espai més viu i gamberro de Fira Montjuïc, a més de porta d’entrada –segons deia ahir el codirector Enric Palau– d’un públic més jove del que és habitual al Festival.

Molta expectació, finalment, per veure a Thundercat, Déu del baix elèctric amb un currículum de col·laboracions que inclouen Kendrick Lamar, Flying Lotus i Erikah Badu. Acompanyat d’un teclista i un bateria, es va revelar com un instrumentista virtuós, tot i no traspassar realment en cap instant els esquemes del jazz fusió més clàssic.

Publicat a

Cultura

Els treballadors del MACBA i l’Arxiu Històric de Barcelona mantenen la vaga indefinida

La resta de centres de Ciut’art convoquen aturades per dimecres i dijous

Barcelona
 
Crònica
Música

Casals i Vivaldi contra el terror

St.Feliu Guíxols
 
Crònica

Art contra la barbàrie

Peralada
 
Cultura

El primer Electronic Sunset tanca la Porta Ferrada amb Claptone i Miss Kittin

sant feliu de guíxols / roses
 
Cultura

L’escultura estilitzada de Gómez Ascaso, a Calonge

Calonge
 

Xavi Vidal celebra a Llafranc 30 anys de música

llafranc
 
Cultura

Cançons antigues per a una pau possible

Torroella de Montgrí
 
Cultura

Enyorat Groucho

Barcelona
 
cultura

Curs de Coneixença de Catalunya Nord a la UCE

prada de conflent