Cultura

teatre

Tornar a l’inici

Els Malnascuts revisiten el ‘Gènesi’ bíblic amb sis accions ‘performatives’ irrepetibles a la Sala Beckett

La companyia P14 de la Volksbühne uneix el projecte d’Els Malnascuts i l’Obrador d’Estiu: els joves alemanys actuen a l’Obrador, i a conseqüència d’això, hi haurà intercanvi amb Els Malnascuts a Berlín

El col·lectiu Els Malnascuts pretenen tornar a començar. Ho fan inspirant-se en el Gènesi de la Bíblia. S’inspiren en els tres primers capítols (fins a la sortida del paradís) i ho distribueixen en els 6 dies de la creació. El setè dia, el del descans, Els Malnascuts se’l reserven per a una festa privada entre tots els participants d’aquesta aventura, la sisena que presenten a la Sala Beckett i la primera en què es desplega la seva manera d’afrontar una producció al 100%, celebrava Anna Serrano, d’Els Malnascuts, en la presentació.

Cada dia es presentarà un format diferent, i en principi cap es repetirà. Totes les funcions seran a les vuit del vespre. S’ha decidit el repartiment després d’una estada de cinc dies entre una trentena de persones. Cada equip ha tingut llibertat en la forma de presentar-ho i hi ha un equip d’il·luminació i espai escènic que uneix les diverses situacions.

El viatge que proposa la directora Xisi Sofia Ye Chen va a l’inrevés del text bíblic: de la caiguda del paradís a la creació.

En la primera parada, apareix un home apàtic que torna cap a casa i que el seu únic objectiu és recuperar l’alegria. Dimarts, L’arbre de la ciència planteja els conceptes del Bé i del Mal. El públic accedirà a un debat entre la saviesa i la consciència en forma d’instal·lació. Dimecres, L’arbre de la vida busca la universalitat un cop Adam i Eva han estat expulsats del paradís. Dijous, a El verb creador es vincula la precreació amb la capacitat del llenguatge, del domini de l’altre a partir de la paraula i de l’aparició dels gèneres (ell/ella) en un format de conferència científica. El cinquè dia, Buscant a Déu, presenta un documental en què membres d’Els Malnascuts van anar a entrevistar i gravar imatges de Justo Gallego, un home que està construint una catedral a 15 quilòmetres d’Alcalá d’Henares, sense el permís de l’Església. Ell és un fervent creient que l’Església l’exclou i que mira d’evangelitzar els membres d’Els Malnascuts. Finalment, I es va fer la llum proposa un viatge per la foscor per accedir a la llum és una acció en què reivindiquen el paper de les dones, que porten les criatures al ventre fins que neixen.

L’interès de Ye Chen és parlar del relat “que ens configura la condició humana” de cada cultura. Hi ha coincidència d’obres sobre la postapocalipsi; els joves busquen un nou recomençar, reflexiona esperançat Toni Casares, director de la Sala Beckett.

L’Obrador d’Estiu, més internacional que mai

El que defineix millor la personalitat de la Sala Beckett és l’Obrador, l’espai en què es convida els professionals de la dramatúrgia a repensar formes d’escriptura, amb un reciclatge constant. Enguany, es prepara la 12a edició de l’Obrador d’Estiu, que concentra activitats i les emmarca (les darreres edicions) dins el Grec Festival. Víctor Muñoz, responsable del programa, celebra que enguany, dels nou cursos que s’impartiran només dos són del país, cosa que converteix el programa en un reclam més potent que mai. Paral·lelament, Simon Stephens lidera un seminari avançat amb una desena d’autors emergents (Albert Pijuan és el representant de Catalunya) i n’hi ha d’altres vinguts d’Anglaterra, Alemanya, Espanya, Itàlia, Uruguai, França, Finlàndia i els Estats Units. Els textos, sota el títol Teatre per a un temps d’emergència, es presentaran en forma de lectura dramatitzada del 10 al 12 de juliol.

Després que l’any passat fessin curt de cursos, per primera vegada l’Obrador d’Estiu s’allarga deu dies més i l’objectiu, a mitjà termini, és que arribi a tenir cursos durant tot el mes de juliol. De moment, serà del 6 al 15 de juliol. Aquestes accions, adreçades tant a un públic que comença com a dramaturgs o intèrprets professionals, s’afegeix als dos espectacles que tindran en cartell: Un tret al cap, de Pau Miró (durant quasi tot el mes) i Tender Napalm, el darrer projecte de la companyia Sixto Paz (només dos caps de setmana).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.