Cultura popular

Cultura

El FeMAP tanca l’edició més extensa

El festival inclou 49 concerts en 34 municipis dels Pirineus catalans

Després de dos mesos de concerts, el Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMaP) ha posat, aquest diumenge, punt final a la setena edició. Des de l’1 de juliol, 34 municipis catalans –sis més que l’any passat– han acollit la cinquantena de concerts programats. L’acte de cloenda es va fer diumenge passat al castell de Mur, amb una actuació de la violinista Lina Tur i el clavecinista Dani Espasa. El FeMAP continua creixent exponencialment. Va començar el 2011 amb la implicació de deu municipis i enguany ja n’han estat 34. Amb vista a l’any que ve està previst que se n’hi afegeixin més, tot i que encara no s’ha concretat quins. A més, enguany el FeMAP ha assolit una assistència de 5.000 persones, 200 més que l’any passat. Segons l’organització, la quantitat de concerts i la extensió territorial que abraça fan que el FeMAP es consolidi com el festival de música antiga més important de tot Europa.

Durant els mesos de juliol i agost alguns dels grups i solistes més prestigiosos del moment pel que fa a la música antiga han acostat i descobert la passió per aquesta modalitat musical. En aquesta edició, el festival ha continuat creixent amb una oferta variada que ha combinat música, patrimoni i turisme i que ha tornat a mesclar els concerts amb d’altres activitats, com ara visites guiades a l’entorn o al patrimoni dels llocs on s’han ofert els concerts, degustacions i actes culturals. Enguany, el FeMAP s’ha refermat i crescut amb gairebé una cinquantena de concerts repartits en nou comarques catalanes, a més d’Andorra i de la Catalunya del Nord, i amb un pressupost de 450.000 euros.

El director del FeMAP, Josep Maria Dutrèn, ha reconegut que està “molt satisfet” pel desenvolupament de la setena edició del festival. “És un projecte que costa molt de mantenir i l’increment d’un públic fidel que cada vegada es fa més seu el festival demostra que anem en el bon camí.” “No és d’estranyar, però, tenint en compte l’altíssima qualitat dels concerts”, hi ha afegit. Dutrèn reconeix que un dels grans atractius del festival és que s’adeqüen els concerts als espais. “El Pirineu és molt ric en romànic i hem aprofitat aquests espais com a escenaris, però també hem fet concerts a espais naturals.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MIRADOR

De quan la línia de la vida es ressegueix des de l’art

la ciutat d’ideals

A propòsit d’exilis i llengua

equipaments

Comencen les obres d’ampliació de l’Arxiu Nacional de Catalunya

barcelona
Crítica

El gest alliberador d’una dona italiana

música

El Jazz omple el Passeig de Gràcia

barcelona
crónica

Oques Grasses en salsa dolça

GIRONA

El manifest d’Agitart centra el Dia Internacional de la Dansa

girona
cultura

L’alt i constant mestratge de Mercè Vidal

Paola Cortellesi
Cineasta i actriu

“Els italians portem el neorealisme a l’ADN”

Barcelona