cultura

Crítica

dansa

Un ‘Llac dels cignes’ correcte, didàctic, familiar

Ustimov és un Sigfried dolç, elegant i àgil, però una mica ensopit

Sempre és un plaer rebre el Ballet de Moscou, una de les companyies habituals a casa nostra i que ofereix els clàssics amb prou garanties de qualitat. Sovint interpreten El llac dels cignes (com l’estiu passat), El trencanous, La bella dorment o Giselle, títols populars que l’equip de Timur Fayziev podria interpretar amb els ulls tancats. L’avantatge és que tot surt rodat: els ballarins han interioritzat els passos i la dansa flueix sense entrebancs. D’altra banda, sembla que per moments adopta un aire rutinari. Això és el que transmet, per exemple, el príncep, que ja vam poder veure l’any passat: Anatoly Ustimov. És un Sigfrid dolç, elegant, àgil però una mica ensopit. Cristina Terentiev és una ballarina forta i enèrgica, d’amples espatlles que aguanten qualsevol equilibri sense problemes. Segurament està millor en la pèrfida Odile (com els passa a moltes ballarines, perquè Odile té més substància, que no pas la pàmfila Odette) i la seva actuació és impecable tècnicament. D’entre l’equip solista sobresurt el bufó, P. Raykov, que emana alegria i força.

El cos de ball, l’autèntic protagonista d’aquest ballet, llueix la tècnica russa impecable, amb ballarines de morfologies diferents però amb un treball d’interpretació ben cuidat i una bona coordinació. El ballarí Alexei Terentiev encarna el bruixot Rothbart amb una malignitat creïble, tot i que el vestuari (amb un estrany desplegable de plomes que li pengen dels braços) no l’afavoreix gaire.

La producció de Fayziev és interessant perquè, tot i ser respectuosa amb l’original, introdueix innovacions que l’actualitzen, com ara un cos de cignes negres en el darrer acte. Han optat pel desenllaç feliç, i és que aquesta versió està molt pensada per a un públic familiar i neòfit. Si poguéssim fer la carta als reis Balaña demanaríem que els programessin a L’ocell de foc o El somni d’una nit d’estiu.

El llac dels cignes
Ballet de Moscou
Teatre Tívoli 17 de setembre 2017


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els Premis d’Arquitectura ja han seleccionat les 24 obres candidates

Girona

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA