Teatre

Guy Cassiers exposa la mirada d’Europa als refugiats

El belga, Guy Cassiers i la dramaturga Elfriede Jelinek posen en escena un posicionament crític sobre Europa i els refugiats

‘Grensgeval’ es presenta demà al Teatre Municipal de Girona

L’actualitat política europea ha estat marcada per un tema que just ara sembla que no existeixi però que segueix ben present, és el cas de les persones que fugen del seu país en guerra per buscar un acolliment i reconstruir la seva vida, els refugiats. Aquest migdia, el director Guy Cassiers ha presentat al Palau Robert de Barcelona el tercer espectacle de la Connexió Flandes del Temporada Alta , Grensgeval (El cas de la frontera), que es representa demà dissabte al Teatre Municipal de Girona (20.30 h). El director belga, un vell conegut del festival; que ha participat fins a cinc vegades en edicions passades, posa en escena un recull dels escrits que l’austríaca Elfriede Jelinek –l’últim Nobel de literatura concedit a una dramaturga– publica en el seu blog d’internet, actiu des de fa més de tres anys.

L’obra més política presentada al festival narra, barrejant teatre i dansa, la posició d’Europa sobre els refugiats i la confrontació social. Per una banda, per presentar la història, els actors que hi participen encarnen la mirada del continent i, per l’altra, les figures dels ballarins interpreten els refugiats que arriben a Europa. El missatge que proporciona el text està influenciat per la incorporació, voluntària, del llenguatge propi d’una tragèdia grega. Segons ha dit Guy Cassiers, l’autora de l’obra “transforma les notícies que absorbeix de la televisió en un text de diferents veus per Europa” i construeix un projecte que es divideix en tres parts: la primera, posant en situació el vaixell dels refugiats, la segona marcada per una confrontació, un caos artístic, en el moment que els refugiats arriben a Europa i la tercera en què capta l’isolació dels refugiats que els espera a un futur incert.

El director ha volgut destacar que l’autora del text fa servir “la força del llenguatge i el llenguatge de la força” per fer veure com els mitjans de comunicació i els polítics del moment manipulen la informació que es percep. El muntatge no pretén donar solucions al problema presentat, però tampoc mostrar indiferència, sinó provocar un posicionament a l’espectador. Amb la projecció de pintures d’El Bosco, la participació de setze ballarins i els propis actors es busca trobar un diàleg ètic i artístic per un futur viable per Europa marcat per la justícia social.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

salt
EQUIPAMENTS

Cultura aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós

TEATRE

La Perla 29 incorpora un ‘Zoo de vidre’

BARCELONA