Teatre

Cultura

Un pont aeri

El festival de teatre francès té un retorn a París amb textos d’autoria catalana

Dos textos de Pau Miró i Josep Maria Miró estrenaran producció francesa a l’abril

Era un desig que es va apuntar l’any passat en la primera edició del Oui!, festival de teatre francès a Barcelona. Que els impulsors del festival aconseguissin portar autoria catalana a París. Si la programació a Barcelona serà de l’1 a l’11 de febrer, Barcelona en Scene es desenvoluparà a París a l’abril, amb una producció francesa d’El principi d’Arquimedes de Josep Maria Miró i els Búfals de Pau Miró. Sergi Belbel hi farà una classe magistral.

Mathilde Mottier i François Vila mantenen la complicitat d’institucions com ara l’Institut Français de Barcelona i l’Institut del Teatre, a més de l’Almeria Teatre i La Caldera. En la seva aventura de programar teatre en francès a Barcelona (“hem descobert que hi ha un públic i que trobem moltes persones que ens pregunten com poden ajudar [a consolidar-ho]”, comenta Vila) han trobat un nou còmplice en el govern quebequès. I és que dins del programa s’inclou una lectura dramatitzada de Llums, llums, llums d’Evelyne de la Chenelière. És una obra que preparen les de Q-Ars (Anna Güell i Daniela Feixas) per als propers mesos i que, de fet, ja repeteix l’aventura que van provar amb èxit a Jocs de paciència (2005) d’Abla Farhoud.

En total, Oui! programa nou espectacles i es completen amb taules rodones. La majoria dels muntatges estan sobretitulats, tot i que quan es tracta d’una comèdia amb jocs de paraules, ho descarten. El programa d’Oui! presenta peces en poques sessions que, sovint des de la comèdia o una posada en escena suggeridora, prova de respondre les grans preguntes de l’actualitat. Un exemple és l’espectacle d’arrencada Et pendant ce temps Simone veille, una comèdia humorística sobre la condició de la dona a França des dels anys cinquanta fins a l’actualitat, amanida amb paròdies de cançons. També és el cas d’Un démocrate, que proposa un viatge a partir de la biografia d’Edward Bernays, nebot de Sigmund Freud, que va ser l’inventor de la tècnica de manipulació massiva, als anys vint a Nova York. També hi ha moments per a la reflexió més densa. Com ara Le quatrième mur, en què un director es proposa aixecar una versió moderna d’Antígona al Líban en guerra, amb actors que provenen dels camps de batalla. Les rèpliques donen peu que els enemics de trinxera trobin un lloc per parlar i posar-se en el lloc de l’altre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Una trentena d’obres aspiren al premi d’escultura Vila Casas

Palafrugell
art

El Museu de l’Empordà dedica una retrospectiva pòstuma a Adrià Ciurana

Figueres
música

Nostaldisc celebrarà el 1r campionat gironí de rebobinat de cintes de casset amb ‘boli’ Bic

sant gregori
Torroella de montgrí

El talent més internacional omple de màgia el 12è Fimag

Torroella de Montgrí

Els Premis d’Arquitectura ja han seleccionat les 24 obres candidates

Girona

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA