Recordant el violinista i compositor Joan Manén
Dimarts al vespre va començar el setè cicle de concerts de l’associació Joan Manén, nascuda per reivindicar la memòria de qui fou un quasi oblidat compositor i gran intèrpret l violinista. És un cicle ja consolidat que es desenvolupa en espais ideals per la proximitat i la música de cambra com són el Casal del Metge i l’Ateneu Barcelonès.
El concert proposava com a peça insòlita el quintet amb piano Lui et elle 0p.A-18, de Joan Manén, que intenta descriure el procés de l’enamorament humà. Aquí un excel·lent Quartet Merel va demostrar la implicació d’un conjunt de reputació internacional amb l’obra del nostre compositor, que escriu magistralment per als instruments de corda. Tant, que ens va fer la sensació que s’hi trobaven més còmodes que en les sonoritats aspres que es troben en moments del Quartet n.8 op 59 de Beethoven que el va precedir. En particular en el segon moviment del citat quintet. titulat Carésses, la seva amalgama sonora amb el piano que tocava Daniel Blanch va oferir moments quasi immaterials. Van destacar la violinista Mary-Ellen Woodside, impecable i comunicativa, i el violoncel Rafael Rosenfeld. Havien començat amb la deliciosa romança d’Enric Granados.
Els cicles no solament posen l’accent en la programació de compositors d’aquí, sinó que la majoria d’intèrprets també ho són. Enguany Anna Alàs, Marta Valero, Albert Guinovart, Alba Ventura, Albert Cano, Miguel Vallés i Miquel Villalba, entre d’altres, hi participaran interpretant obres de Blancafort, Civil, Mompou, Joaquim Serra, Oltra, Narcisa Freixas, Mercè Torrens, Cervelló, Balada, Albéniz, Benejam i Brotons.