Cultura

La baula que uneix la literatura i els lectors

Les editorials que es dediquen a la literatura infantil i juvenil gaudeixen de bona salut. És el sector que ha patit menys la crisi, un èxit empresarial però, sobretot, pel que fa a la formació de nous lectors. Baula és una de les més potents, tenint en compte el gruix de títols que publiquen i la qualitat, en concret, dels àlbums il·lustrats. Una característica comuna a la gran majoria d’àlbums que es publiquen a Catalunya, tot sigui dit.

Baula va néixer l’estiu del 1993, aviat farà 25 anys, amb dos compromisos clars: donar servei a la comunitat educativa i fomentar la lectura entre els infants i els joves. Des de llavors ha orientat la producció als llibres de text i a la literatura infantil i juvenil en llengua catalana.

“En un principi, Baula va entrar al mercat català amb les mateixes publicacions d’Edelvives, la primera marca del grup editorial del qual forma part. Amb el pas dels anys, però, hem desenvolupat estratègies i actuacions editorials específiques per a lectors en llengua catalana. Ara tenim una personalitat pròpia que ens ha ofert una riquesa que el públic ha reconegut positivament”, explica Alfons Morales, el gerent.

Una de les claus del seu creixement –30% els darrers anys– és que ha sabut adaptar-se als gustos i els requisits dels lectors. “Hem incorporat obres que ajuden a reconèixer les emocions, àlbums il·lustrats, literatura de no-ficció, versions humorístiques dels contes clàssics...”, comenta Morales.

El seu catàleg ja arriba als 700 llibres, distribuïts en més de 60 col·leccions, amb autors com ara Joaquim Carbó, Maria Carme Roca, Care Santos i il·lustradors com Cristina Losantos, Roger Olmos, Rébecca Dautremer i Benjamin Lacombe.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.