cultura

Barrejar gèneres, fàcil

L’editorial Penguin Random House publica la nova novel·la policíaca marcada per l’humor de Romain Puértolas ‘Todo un verano sin Facebook’

“Agatha Crispies amaga molts missatges de tolerància i acceptació d’un mateix”

El polifacètic Romain Puértolas, discjòquei, cap de policia i coordinador de vols, acaba de treure el seu nou llibre, Todo un verano sin Facboook (Penguin Random House). Es tracta de la primera novel·la policíaca que escriu Puértolas, que la considera especial perquè és “humorística i fantàstica”, i que a més destaca que “les situacions i la protagonista són atípiques, absurdes i exòtiques”, aquesta última pel seu nom curiós, Agatha Crispies, inspirada en la gran investigadora Agatha Christie, i, de la mateixa manera hi ha una picada d’ullet a la seva novel·la 10 negrets, ja que la història de Puértolas transcorre en un poble aïllat de la societat, sense Facebook, i l’assassí, obligatòriament, ha de ser algú del poble, com passa en la novel·la d’Agatha Christie.

Agatha Crispies ha de resoldre un crim a la ciutat fictícia de Nova York a Colorado. Allà es teixeix una trama amb molts missatges, ja que “la protagonista trenca els cànons de bellesa actuals”, és una inspectora negra, addicta als Donuts i a organitzar clubs de lectura. A partir d’aquí és quan apareixen els conflictes reals entre Crispies i el xèrif de la ciutat, en McDonald, un home masclista i de ment tancada, el nom del qual l’autor admet que s’inspira “en la cadena de menjar ràpid”.

A l’hora de barrejar gèneres literaris, Puértolas no va tenir cap problema, ja que considera que “és una història natural” i la manera com ell viu la vida. Però l’autor destaca el paper de la protagonista, ja que “és genial ser diferent”. Tot això, sense oblidar la trama policíaca.

L’autor destaca la capacitat d’escriure aquests títols tan característics de la seva carrera literària i que “són títols que enganxen el lector i necessaris”. Alguns dels seus títols són: L’increïble viatge del faquir que va quedar atrapat en un armari d’Ikea (Grijalbo i Rosa dels Vents) i La nena que es va empassar un núvol tan gran com la torre Eiffel (Grijalbo i Rosa del Vents). I, de la mateixa manera, els noms dels títols dels capítols del llibre també són llargs i s’hi exemplifica la modernització d’un clàssic, els títols llargs i en què s’explica tot el que succeirà en el capítol, com al Quixot o Tirant lo Blanc.

Així doncs, per a aquells curiosos que es vulguin estalviar tota la història per descobrir l’assassí abans de conèixer la trama, hi ha un spoiler a l’última pàgina del llibre. Però l’autor adverteix que “potser no és el real” i que es tracta d’“un detall més del caire humorístic que té el llibre”. Puértolas admet que ja està acabant la continuació, Todo un invierno sin Facebook.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibres

Immigració obligada narrada pels protagonistes

Barcelona
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda