Música

Pulsió emocional

The National espremen la seva cara més íntima i vibrant en un xou al Primavera Sound que consolida el seu creixement com a banda

The Breeders, amb Kim Deal al capdavant, no van decebre la parròquia més ‘indie’ del festival

Madurar, no pas créixer, deu ser més o menys això: fer-se preguntes, entomar les respostes i, musicalment parlant, buscar i consolidar les sonoritats o el relat que acaben donant singularitat i categoria com a artista. Aquest és un procés que The National ja fa temps que està capitalitzant com a grup. Cada nou treball, i la corresponent gira que l’acompanya, és un pas en una banda que sense renunciar mai al rock com a far, busca més la pulsió intima i emocional en les seves cançons.

Ahir a la nit així es va poder corroborar en el concert que van oferir al Primavera Sound, i que va servir de presentació del seu darrer treball Sleep Well Beast. Des del Nobody else will be there que va obrir el concert, la veu greu i poderosa de Matt Berninger –a qui es va veure més tranquil tot i que de tant en tant encara llança algun got o el micròfon per terra– va anar impregnant l’atmosfera del Fòrum amb melodies a mig temps que van assolir el seu clímax amb Carin at the liquor store, possiblement la joia més ben polida de les noves peces a concurs de The National. Després d’un I need my girl que va aprofundir en la melancolia general, el concert va començar a agafar aquell múscul també inherent a la banda, amb Graceless o Mr November on Berninger es va vestir de Berninger i va baixar fins a la platea per cantar-la al costat del públic. El deliri. Per rematar-ho un altre clàssic, en aquest cas Terrible Love, que va coronar una nit que posteriorment va agafar velocitat de creuer amb Los Planetas, substituts circumstancials de Migos que van ser baixa a última hora perquè van perdre l’avió.

The Breeders van ser un dels altres noms d’ahir. Amb Kim Deal –a qui es va veure més en forma que en la seva última visita– van desgranar el seu repertori més indie amb No Aloha, Divine Hammer, Cannoball –el seu gran hit entre hits– o Saints amb què van tancar. Entremig va sonar Gigantic dels Pixies. El passat sempre torna.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA