Cultura

L’Acústica dels 100.000

El festival vol repetir, des d’avui fins diumenge, les xifres rècord dels últims dos anys amb una quarantena de concerts gratuïts en quatre escenaris de Figueres

La mostra estrena aquest any la condició de “festival estratègic” per la Generalitat

L’Acústica es proposa consolidar la imponent xifra de 100.000 espectadors que va assolir, per primer cop, l’any 2016 amb una quarantena de concerts –aquest any, tots gratuïts– en quatre escenaris de Figueres: plaça Catalunya, Rambla, balconada plaça Josep Pla i plaça de la Palmera. El festival enceta avui la 17a edició amb les actuacions, entre altres, del veterà Quimi Portet i els valencians La Raíz (en plena gira de comiat i en un escenari principal per primer cop en funcionament durant la jornada de dijous) i la conclourà, diumenge, amb dos concerts per al públic familiar.

L’Acústica –que concentra el gros d’activitat divendres i dissabte– convidarà, segons paraules del seu director, Xavi Pascual, músics que aquest estiu han triomfat de valent a “solidificar” el seu èxit (Els Catarres, Doctor Prats, Joan Dausà, Albert Pla i Love of Lesbian, que celebren el seu vintè aniversari); apostarà “convençudament” per artistes emergents que, potser, algun dia siguin caps de cartell (Paula Valls, Núria Graham o Judit Neddermann), i es permetrà el luxe, finalment, d’incloure “perletes” com les d’Iseo & Dodosound (un duo de dancehall que està comprovant com de poderosos poden ser els efectes del boca-orella) o Madame Monsieur (una parella pop que va representar França a Eurovisió amb una cançó en contra de les polítiques immigratòries de Macron). El cartell, però, té altres reclams: Mishima reinterpretant fil per randa el seu disc, possiblement, més estimat (Set tota la vida); Pupil·les posant en relleu, a ritme de hip-hop, el compromís amb el feminisme d’una nova generació de valencians; Alfred d’OT avançant temes –compostos tots per ell– del que serà el seu primer disc, 1016; Buhos, Marc Parrot & Eva Armisén, The Penguins i Macedònia posant-se al servei dels més petits en el marc de l’Acustiqueta; o quatre discjòqueis fent de l’escenari de plaça Catalunya una pista de ball.

Haver-se convertit en el tercer festival més concorregut del país (el primer més enllà de les comarques de Barcelona) amb un 90% d’artistes catalanes és el principal motiu d’orgull de l’Acústica i la raó principal, segurament, per la qual ostenta des d’aquest any la condició de “festival estratègic” per a la Generalitat. “Quan vam començar, els artistes catalans no eren caps de cartell en pràcticament cap festival”, recorda Pascual. “Ara, en canvi, en són molts que es basen en una fórmula que, nosaltres, hem fet sempre, i ens satisfà.” Una nova zona gastronòmica, més punts on comprar beguda i el trasllat de la fira del disc a la plaça de l’Ajuntament permetran, segons Pascual, que el públic “se senti còmode” al festival tot i l’elevada assistència que s’hi preveu.

700.000 euros

La nova edició de l’Acústica, d’altra banda, arriba gairebé mig any després de la signatura d’un conveni amb l’Ajuntament de Figueres que garanteix la continuïtat del festival, almenys, fins al 2020. El pressupost de l’esdeveniment, segons dades revelades per Pascual, és de 700.000 euros, 240.000 dels quals són assumits pel consistori. Un estudi elaborat en la darrera edició assenyalava finalment que l’Acústica tenia un impacte econòmic de 2,3 milions d’euros, 1,6 dels quals van repercutir directament en la ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
BIEL DURAN
ACTOR. ENXANETA DELS MINYONS QUE VAN FER EL PRIMER 2 DE 9 AMB FOLRE I MANILLES DE LA HISTÒRIA

“Vam plorar molt; érem conscients que havíem fet història”

Barcelona

Homenatge ciutadà

barcelona

La terrisseria romana d’Ermedàs

CORNELLÀ DEL TERRI
Pròxim capítol: 88. Un segrest tràgic (Cova d’en Massot, Albanyà)

L’escriptor oblidat

SANT JOAN DE LES ABADESSES

Justícia per a Sara Casasnovas

Girona
Mirador

Violència que no tenia adjectiu

Crítica
música

Vestigis d’una revolució

Crònica
el festival més petit de tots

Del més tou a l’opció del joc

Barcelona

Mireia Vilalta obre Mmm’agrada Girona

girona