Música

Més Elvis que mai

Elvis Costello torna a gravar deu anys després amb The Imposters al disc ‘Look Now’, on també hi ha aportacions de Burt Bacharach

L’elegància s’incrementa quan el piano de Bacharach acaba de posar la cirereta al pastís

El nou disc d’Elvis Costello, Look Now (Concord Records), és un cant a l’optimisme. L’artista torna a signar amb The Imposters –Steve Nieve (teclats), Davey Faragher (baix) i Pete Thomas (bateria)– deu anys després de l’aclamat Momofuku. Al costat de les peces més beatlerianes, Costello també ha mantingut uns racons per a la malenconia. Amb l’objectiu d’alternar peces de la seva singular visió del pop amb balades s’ha acompanyat d’un vell aliat, el compositor i pianista Burt Bacharach, amb qui signa tres de les peces i amb qui ha realitzat àlbums de simbiosi extraordinaris. També d’una altra compositora mítica, Carole King.

El resultat és un disc impactant per la qualitat i la força, on Costello canta millor que mai i allunya les dinàmiques reiteratives de les grans estrelles fent discos o recopilatoris perquè les companyies saben que venen, però que no aporten res. No sé si Look Now és el millor disc de la fructífera carrera de Declan Patrick MacManus (Liverpool, 1954), però ho sembla. Cada cançó sona a disc d’èxit i cada instrument s’aventura dins les melodies de manera nítida, brillant i precisa. Un altre dels encerts és la coproducció amb Sebastian Krys, premi Grammy llatí dels anys 2007 i 2015. El productor ha sabut equilibrar el ritme dinàmic que despleguen The Imposters amb els clarins beatlerians, les orquestracions o els instruments de jazz que sorgeixen en combinacions ben agradables, superbes com destaca la crítica internacional.

Costello és un home nou després de l’època de les memòries i de certes provatures. Ha tornat sent més Elvis que mai. És una bona notícia per als seus seguidors.

Diríem que el compositor de Liverpool ha trobat un cim de sofisticació sense abandonar els seus orígens en el bressol del punk britànic. L’elegància s’incrementa quan el piano de Burt Bacharach acaba de posar la cirereta al pastís. Elvis Costello ha explicat que la producció ha optat per respectar l’emoció i la narrativa dels temes. L’aportació de Krys ha servit per equilibrar la banda, la veu, els cors i el quartet d’instruments de vent, mantenint les asimetries quan calia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós

TEATRE

La Perla 29 incorpora un ‘Zoo de vidre’

BARCELONA
CRÒNICA

Banyoles, lectora i novel·lada

crònica

Diada radiant en el retorn a l’essència

crònica

Una sola música que tothom balla com vol