L’Acústica genera prop de 2,5 milions d’impacte econòmic
L’Ajuntament de Figueres calcula que s’obté un retorn de 9,44 euros per euro invertit
Cada un dels 108.000 assistents va fer una despesa mitjana de 29 euros
L’Ajuntament aporta 240.000 euros per any de subvenció
L’edició 2018 del festival Acústica és la de més èxit dels seus disset anys d’existència: l’èxit de públic als carrers i places de Figueres durant els quatre dies de programació de música de l’estiu passat ja es coneixia, però ahir es va presentar l’estudi encarregat per l’Ajuntament sobre l’impacte econòmic de l’esdeveniment. Un impacte econòmic avaluat en prop de 2.500.000 d’euros. Es calcula que els assistents (108.000 persones) van gastar una mitjana de 29 euros, amb un impacte directe a la ciutat d’1.669.000 euros. La xifra significa entre un 5% i un 8% més que en l’edició anterior. La diferència, per arribar als prop de 2,5 milions, s’aconsegueix afegint-hi aspectes com la generació de llocs i llocs d’ocupació.
Amb aquestes xifres a la mà, l’alcaldessa, Marta Felip, recalca que l’Acústica és, una vegada més, una de les col·laboracions més rendibles per al consistori: per cada euro aportat s’obté un retorn de 9,44 euros. L’Ajuntament de Figueres ha aportat enguany 240.000 euros de subvenció directa al festival de música, i ho seguirà fent com a mínim fins al 2020, per conveni. Però l’alcaldessa considera que cal qualificar-ho més d’inversió que no pas de subvenció. Felip afegeix que hi ha una altra mena de retorn, amb uns intangibles: l’orgull de ciutat, la projecció exterior de la imatge de Figueres, i fins i tot la “sensació d’alegria” vinculada al festival de música.
Entre els altres dades de l’estudi presentat ahir hi ha la puntuació NPS de 9,23 que s’obté a través d’una consulta als participants demanant-los si recomanarien a un conegut que anés a l’Acústica: dels enquestats, un 83% responen afirmativament i no hi ha cap resposta negativa. Com a curiositat, els enquestats han coincidit en algunes possibles millores que demanarien per als pròxims anys: que es facin dues edicions anuals de l’Acústica i que s’ofereixin més llocs per seure. Posar més cadires s’estudiarà, però organitzar dues sessions queda descartat tant per l’alcaldessa com pel director del festival; l’èxit de l’Acústica és que passa només un cop l’any.
Segons l’Anuari de la Música Catalana –amb dades publicades el juliol del 2018– l’Acústica continua al podi dels festivals amb més poder de convocatòria del país, amb el Primavera Sound i el Sónar.
LES FRASES
“La gratuïtat dels concerts no és l’única clau de l’èxit”
El festival Acústica va arrencar al 2002 amb 3.000 assistents de públic en diferents escenaris de Figueres. El creixement ha estat constant, i s’ha situat en 108.000 en l’edició del 2018.
Creix també l’aportació solidària
El donatiu del Got Solidari –apadrinat per Gran Jonquera Outlet & Shoping i que aquest any ha anat per a l’AECC Catalunya Contra el Càncer, delegació de Figueres– ha estat de 4.000 euros, que ahir es van entregar a les responsables de l’entitat. Aquest import solidari generat pel festival també creix i representa un 12% més del que es va aconseguir en l’edició passada.