Cultura

Una ‘Pausa’ creativa

Jordi Mitjà porta al Museu de la Mediterrània una exposició inèdita creada a mida en què l’artista empordanès aboca tant obres icòniques com de nova creació

S’hi exposen escultures, fotografies, dibuixos, instal·lacions i ‘performances’

El Museu de la Mediterrània inaugurarà demà, a les set de la tarda, Pausa, de Jordi Mitjà (Figueres, 1970). L’exposició es podrà visitar gratuïtament fins al 4 de febrer a l’Espai Montgrí del Museu de la Mediterrània.

Amb aquesta mostra l’artista empordanès proposa fer una revisió d’algunes obres anteriors i mostrar-ne d’altres que, per la raó que sigui, no han estat exposades. La particularitat de l’encàrrec i la seva urgència ha fet que l’artista decideixi parar, mirar al seu voltant i practicar una mena d’estratègia desconeguda per a ell: no produir una exposició de zero. Un projecte d’aquest format a Torroella de Montgrí li ha permès un cert alentiment i sobretot repensar estratègicament els continguts que ha dut a terme darrerament.

Per Pausa, que és alhora títol i propòsit, ha triat com a detonant de l’exposició un treball icònic dins de la seva trajectòria, Dispersió de la primera pedra, un inflable que no s’ha tornat a exposar a Catalunya des de la seva creació. Aquesta Pausa autoimposada és, en certa manera, una bona excusa per mostrar, com destaquen els organitzadors, alguns treballs que estan impregnats d’idees com “no dir res, fer un silenci, parar-se a pensar, deixar de fer, recuperar allò que guardem dins del calaix, o simplement, qualsevol forma de renúncia que impregni les accions i les obres”. Renunciar no ha de ser necessàriament negatiu, “pausa” i “renuncia” són conceptes diferents, però d’alguna manera Jordi Mitjà ha volgut posar aquestes idees en relleu, vincular-les, jugar-hi i, en la mesura del que sigui possible, revertir-les.

El visitant trobarà diferents tipus d’obres i suports: el dibuix, Gest petrificat (2014); les fotografies, Migdiada impresa (2018) i Renúncia en ferm (2018); una maqueta per a un projecte d’escultura pública mai realitzat, Museu en precari (2018); a part de documentació inèdita d’un projecte icònic, l’esmentada Dispersió de la primera pedra i, finalment, les escultures Perdre les formes (2018), Pensar com seran els fòssils del futur (2018), Supòsit en suspensió(2018), Parar els cops (2018) i Els impactes (2018). A part s’adaptarà un espai per desar-hi catàlegs i llibres de l’artista per tal de fer més entenedor i accessible el treball.

El Museu de la Mediterrània no serà l’únic espai de Torroella que acollirà l’obra de Jordi Mitjà. El 18 de novembre a La Sala i dins el Lúcid, l’autor inaugurarà l’exposició Oficina juntament amb la presentació del llibre W a càrrec de Gabriel Ventura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
BIEL DURAN
ACTOR. ENXANETA DELS MINYONS QUE VAN FER EL PRIMER 2 DE 9 AMB FOLRE I MANILLES DE LA HISTÒRIA

“Vam plorar molt; érem conscients que havíem fet història”

Barcelona

Homenatge ciutadà

barcelona

La terrisseria romana d’Ermedàs

CORNELLÀ DEL TERRI
Pròxim capítol: 88. Un segrest tràgic (Cova d’en Massot, Albanyà)

L’escriptor oblidat

SANT JOAN DE LES ABADESSES

Justícia per a Sara Casasnovas

Girona
Mirador

Violència que no tenia adjectiu

Crítica
música

Vestigis d’una revolució

Crònica
el festival més petit de tots

Del més tou a l’opció del joc

Barcelona

Mireia Vilalta obre Mmm’agrada Girona

girona