Arts escèniques

Crònica

premis Zirkòlika

Sempre descentrats

El principi bàsic del circ és el desequilibri. Quan no hi ha estabilitat (sigui física, emocional o racional) hi ha risc, i per tant aconseguir aguantar dret i descentrat fent equilibri impressiona l’audiència. Sigui perquè és un salt mortal, una vertical amb una mà o set boles rebotant harmònicament en un arc cada cop més petit. Als de Zirkòlika els va bé, això del risc, i s’han atrevit a convertir la gala Under en un espectacle per ser vist independent de l’entrega de premis. Es podrà veure aquests dies al Born. El muntatge sorprèn per un treball audiovisual i una música en directe en to de jazz, com espontània. És un espai idoni per als jocs amb la gravetat dels acròbates (baixant de la corda, movent mocadors amb els peus i les mans alhora o fent voleiar maces). Un personatge (que recorda prou un Charlot, prova de celebrar el seu aniversari. Com a 4 d’òptic quan obre la taquilla una llum se l’emporta, com si fos Alícia al país de les meravelles. Seguint aquesta perspectiva del circ, sempre obliqua. En un túnel sense encenedor per poder bufar l’espelma d’aniversari.

Flou Papagayo va fer bona l’aposta de la Mostra d’Igualada, i del Trapezi i de Tàrrega guanyant coma millor espectacle de carrer. El treball de circ comunitari (amb membres de diversitat funcional), Mur, va guanyar com a millor muntatge de sala. També va obtenir premi la companyia Teatro nelle Foglie per Balada de tardor, l’espectacle de teatre d’ombres, mim, acrobàcia aèria i clown que obté el premi al millor espectacle de carpa.

El V Gran Premi BBVA Zirkòlika de Circ se l’emporta la companyia de Valls Passabarret per la primera versió en clau de circ de la novel·la Josafat, de l’escriptor Prudenci Bertrana. El premi, que consisteix en una dotació de 20.000 euros per diverses funcions de l’espectacle durant l’any 2019.

La resta dels IX Premis Zirkòlika de Circ de Catalunya han recaigut en el número d’acrobàcies aèries Milovati, de la companyia Voël (millor número de circ); l’espectacle Briks de Cirk’Crash (millor espectacle o entrada de pallassos); Mireia Miracle (millor artista emergent); l’exposició Papers de Circ de Ramon Karoli (millor iniciativa per a la projecció del circ); Pablo Potocnjak per El senyor de les Baldufes (premi especial), l’espectacle Mr Alret de Moi Jordana (votació popular) i Fakir Kirman (premi a la trajectòria).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós