Empreses que aposten per la millora lingüística
Un total de 27 empreses van participar, durant el 2018, en el projecte Empreses lingüísticament responsables que impulsa el Servei del Català d’Olot i la Garrotxa. D’aquestes empreses acreditades, 16 van continuar en el projecte treballant la fase 2, que inclou comunicacions de l’empresa i formació en recursos lingüístics, i 11 de noves van entrar en la primera fase. Aquest projecte es va iniciar el 2016, quan es va signar un conveni de col·laboració entre l’Institut Municipal de Promoció d’Olot, el Consell Comarcal de la Garrotxa, Turisme Garrotxa i el Consorci per a la Normalització Lingüística, que a Olot és el Servei del Català. Té per objectiu acreditar les empreses que inclouen la gestió lingüística dins el marc de la responsabilitat social empresarial. En concret, vol fer del compromís amb el territori i la llengua un valor afegit de qualitat i de servei. El projecte consta de quatre fases, en què es treballen aspectes concrets de la gestió empresarial que tenen a veure amb la llengua i la cultura.