Cinema

Art i decadència

Edgar Massegú, de Pulpopop, és el protagonista de ‘Katartist’, un film dirigit per David Sánchez que es presentarà demà al Truffaut

“Aquesta és l’obra més radical de totes les que ha promogut Pulpopop; prometem que no deixarà indiferent ningú”, diu Edgar Massegú, el cantant i ideòleg del grup musical gironí Pulpopop, en referència a la pel·lícula Katartist, de la qual és l’únic protagonista –en el paper d’artista “indòmit”– i autor del guió que ha plasmat en imatges el realitzador blanenc David Sánchez, que ja havia dirigit curts (River) i videoclips de Pulpopop i Biflats. Katartist , la història d’un “artista a la deriva que, atrapat dins el deliri de la seva obra, va a la recerca infructuosa de l’art total”, es preestrena demà al migdia al cinema Truffaut de Girona (12 h), dins la programació del Dia Internacional de l’Art.

Massegú ja va anunciar la imminència del llargmetratge Katartist quan fa algunes setmanes va presentar el darrer disc de Pulpopop, Unamentlentaeminentalimentalentenimentilamenta , pensat també com un projecte que fulmina les fronteres entre arts, inclòs el cinema, interconnectats a Katartist a través d’un denominador comú: “la decadència absoluta.”

En aquest monòleg visual que dura prop d’una hora i mitja, rodat en espais oberts –i tancats, com ara les clavegueres– de Sarrià de Ter, Medinyà, Sant Julià de Ramis, Girona i Sant Aniol de Finestres, hi conflueixen el teatre, la dansa, la pintura, la poesia, l’escultura, l’arquitectura, el land art i, evidentment, la música: cançons del darrer disc de Pulpopop, però també música creades expressament per a la pel·lícula: música gravada a les clavegueres amb un piano dodecafònic, “buscant les textures i ressonàncies dels espais”.

“En David em va passar un guió per fer un curt en què jo havia de fer el paper d’un ionqui. Jo li vaig dir que sí, però que no seria un curt sinó un llargmetratge i que aniríem a totes. Tot seguit vaig estripar el guió per inventar-me’l sobre la marxa i donar vida a aquest ionqui artista frustrat”, explica Massegú, segons el qual “la pel·lícula ha estat per a mi una sortida, una catarsi real”. Ja es pot entendre que aquest no és un film convencional –“Al final, però, sorprenentment acaba apareixent una història”–, però els seus autors creuen que tindrà una llarga vida en festivals de cinema, museus i centres d’art, sense descartar tampoc les sales comercials i les televisions més agosarades, perquè Katartist vol provocar emocions –també angoixa– en un públic ampli. El film ja ha estat subtitulat a l’anglès, el castellà i el català, com es veurà al Truffaut: “El protagonista parla un gironí molt tancat.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA