Cultura

Crítica

teatre

Una tragèdia que acaba, aparentment, bé

L’arrencada de temporada de la Sala Atrium ve amb una obra que indaga en la consciència d’un individu. Marc Angelet va passar al teatre la insòlita història de Dennis Hope (de ventríloc fracassat a magnat de la Lluna) i l’ha feta més tràgica: perdut en unes carreteres secundàries d’Arizona, el dia abans que l’entrevistin a la tele (i pugui recuperar part de la seva dignitat d’artista) afronta el seu fracàs, fent un diàleg amb ell mateix (però a partir del seu ninot, en Mel, malcarat).

Sílvia Navarro va dirigir aquesta peça per graduar-se a l’Institut del Teatre, fa 4 anys. Ara, l’equip s’ha adonat que la mala llet d’en Mel és molt més fosca perquè, actualment, es penalitza socialment molt més l’humor irreverent.

Dani Arrebola és un vulnerable actor que mira d’empatitzar amb l’audiència, amb un posat més aviat caduc. Mel (Marçal Bayona) és el provocador. Aparentment, sense capacitat de moure’s, havent d’acceptar que el seu company li entafori la mà per dins del cos de fusta, deixa esbravar la seva mala llet amb el seu amo.

L’obra circula ràpidament, amb ritme, amb un joc senzill i efectiu de llums, aprofitant que la forma de l’escenari els ofereix un racó ideal perquè el monologuista recolzi el seu Mel en un tamboret. És un treball honest, que convida a mirar-se al mirall i dir-se i reconèixer-se amb totes les debilitats. A trobar un camí de supervivència digna. Hope va trobar la Lluna i va saber guardar per a la intimitat els acudits a deshora. La seva va ser una tragèdia que va acabar bé. O potser, amb un nou engany, un element que pot vendre però no manipular.

Fly me to the moon
Autor: Marc Angelet
Directora Sílvia Navarro
Intèrprets: Dani Arrebola, Marçal Bayona
Divendres, 13 de setembre (fins el 29) a la Sala Atrium


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Parlar-lo és la solució

girona

Mor Quino, el pare de Mafalda

girona

El Festival de Cinema de Begur, vital i presencial

Begur
Emma Suárez
Actriu

“Necessites escollir un lloc que t’identifiqui”

Barcelona
PERE (GAY) FAURA
coreògraf i ballarí

“Tant ha d’existir l’Antic Teatre com el TNC”

BARCELONA

Lectures de poesia contra el coronavirus

barcelona

Presentació dels Annals del Centre d’Estudis del Ripollès

Ripoll

Jornada sobre pedra seca, a Can Trona, de la Vall d’en Bas

La Vall d’en Bas

El festival Ohlalà! serà presencial i en línia

Barcelona