Cinema

Revelada una nova cineasta

La directora valenciana Lucía Alemany presenta ‘La innocència’ en la secció Nous Directors del certamen

En la secció Nous Directors del Festival de Sant Sebastià va revelar-se ahir (com ho va fer l’any passat Celia Rico Avellino amb Viaje a cuarto de una madre) una nova cineasta, Lucía Alemany, que hi ha dut una pel·lícula, La innocència, reconegudament inspirada en les seves experiències d’adolescència a Traiguera, el poble de Castelló on va néixer fa 34 anys. Aquesta opera prima d’Alemany, que s’ha format a l’Escac, té com a protagonista una adolescent (Alicia, interpretada per Carmen Arrufat) que, durant uns dies d’estiu, s’inicia en el sexe, viu moments de complicitat amistosa i també relacions conflictives, intenta actuar a banda del pes de les convencions i s’aferma en la idea de matricular-se en una escola de circ a Barcelona sense que els seus pares (Sergi López i Laia Marull) ho entenguin, de manera que s’hi intensifica la desavinença generacional.

Vocació realista

Amb una vocació realista, integrant la narració dins de les festes del poble i barrejant actors professionals amb altres de naturals trobats a la mateixa Traiguera, Lucía Alemany juga amb determinats clixés que a vegades l’atrapen, tot i que també aconsegueix deslliurar-se’n en moments en què la directora sembla capturar alguna cosa viva.

Pel que fa a la secció oficial, ahir va presentar-se fora de concurs en últim moment, amb el pretext que s’ha projectat anteriorment a Rússia, Zeroville, la nova pel·lícula del director i actor nord-americà James Franco, que fa dos anys se’n va endur la Petxina d’Or amb The disaster artist, en què recrea el rodatge de The room, el film de Tommy Wiseau que, etiquetat com un dels pitjors existents, uns mitifiquen com una genialitat excèntrica. Franco torna a capbussar-se en el món del cinema, en aquest cas a través d’un il·luminat que arriba al Hollywood de finals dels seixanta (poc després de l’assassinat de Sharon Tate, que és al moll de l’os de Once upon a time in... Hollywood, de Tarantino) amb el cap rapat, on es fa visible un tatuatge de Liz Taylor i Montgomery Clift a Un lloc al sol, de George Stevens. El film té una idea poètica dins seu (cada film n’amagaria una altra de secreta) que malmena amb una posada en escena barroera i l’acumulació d’acudits més o menys graciosos.

Film xilè a concurs

En concurs va projectar-se Vendrá la muerte y tendrá tus ojos, film del xilè José Luis Torres Leiva amb un títol manllevat d’un vers cèlebre de Cesare Pavese: amb una radicalitat formal tan extrema com pesant, mostra l’acompanyament amorós que una dona fa a una altra dona, la seva estimada, que agonitza.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els Premis d’Arquitectura ja han seleccionat les 24 obres candidates

Girona

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA