Arts escèniques

Una ‘i’ d’incertesa

El TNT manté les elevades ocupacions i la visibilitat de la nova dramatúrgia en una edició que fa olor de canvis per al 2020

Pep Pla celebra que molts programadors normalitzin els nous formats a les cartelleres

Des d’abans de les eleccions del mes de maig se sabia que Pep Pla deixava la direcció del Centre d’Arts Escèniques de Terrassa (CAET), que lidera el festival Terrassa Noves Tendències (TNT) des de fa 12 anys. Al juliol, la regidora de Cultura, i actriu, Rosa Boladeras admetia la intenció de canviar-li el nom: de TNT a TINT. Per jugar a la referència històrica de Terrassa com a ciutat tèxtil i per potenciar molt més la programació internacional. S’aprofitava un comiat per donar-li una empenta ambiciosa. La pega és que, acabada aquesta edició, encara no s’ha explicat com es gestiona el CAET i qui farà aquest canvi. En principi, es volia convocar un concurs. Però no se’n té notícies. La i ambiciosa, de moment, en comptes de marcar el repte internacional, aboca el cartell a la incertesa. S’especula que el concurs es pugui convocar a mitjan octubre i que podria repartir els papers: un nou tècnic s’encarregaria de la programació i podria haver-hi una direcció artística específica per al TNT. També és probable el canvi de dates (cosa que tornaria a donar marge per al TINT 2020). Però no hi ha res del cert, encara.

Pla afirma que “el TNT ha apostat, des de la seva creació, per la coproducció amb companyies i artistes com ara Agrupación Señor Serrano, Xavier Bobés, Agnès Mateus, David Espinosa, Conde de Torrefiel, Atresbandes, Pere Faura o Cris Blanco, que ja no només exhibeixen les seves produccions en festivals especialitzats, sinó que mostren les seves obres arreu del món”.

El Festival Terrassa Noves Tendències va tancar la nit de dissabte la seva dotzena edició amb un 95% d’ocupació, un 80% de les funcions amb entrades exhaurides. Aquest any fins a 115 programadors s’han acostat al TNT, una xifra que celebra Pep Pla perquè s’hi han sumat molts programadors de Catalunya que fins ara no llegien com una possibilitat la d’incloure-ho als seus cartells. Aquest any s’han concentrat les actuacions de dijous a dissabte, perquè les funcions de diumenge ja no les veien els professionals. A part, mantenint el nombre de companyies i funcions (pràcticament) hi ha hagut moltes més possibilitats d’assistir a algun espectacle de sala dissabte al vespre (el moment culminant del festival).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona