Cultura

Un palmarès de por

‘Amandine’, com a millor curt; ‘El increíble finde menguante’, millor llarg, i ‘Lost in Movieland’, a l’Acocoexprés, encapçalen els premis de l’Acocollona’t 2019

La novena edició del festival Acocollona’t s’ha vist esquitxada, no només per la sang a la pantalla, sinó també per tots els esdeveniments convulsos arran de la sentència del Suprem al procés; malgrat això, aquest cap de setmana es va lliurar el palmarès.

A la secció oficial, el primer premi se’l va endur Amandine, de Juan Carlos Mostaza, valorat pel jurat “per haver portat el concepte del pycho killer a un terreny innovador [...] i filmat amb molta habilitat i estil, amb uns actors especialment inspirats”. El segon premi d’aquesta edició va anar a parar a l’obra titulada Atomic Ed, de Nicolas Hugon, de la qual el jurat destaca “la capacitat de portar la nostàlgia dels 80 a un terreny europeu i amb personalitat pròpia, tocant molts gèneres i sortint airós amb un gran acabat tècnic i narratiu”.

Un altre guardó a tenir en compte és el sempre estimat premi del públic, que en aquesta ocasió va recaure a Cántame Mamá, de Toni O. Prats. Pel que fa al millor llargmetratage 2019, l’escollit va ser El increíble finde menguante, de Jon Mikel Caballero, perquè “és un film narrat d’una manera magistral en espai i temps; és una aventura contra el temps a través d’una esplèndida Iria del Río”.

La menció a part se la va endur el realitzador gironí Joan Roura i els components de Kinema Grup, mereixedors del premi honorífic Acocollona’t per “la seva tasca pionera en el sector de l’audiovisual gironí, ja sigui des de l’àmbit fundacional de TV Girona o des de la més pura ficció de gènere fantàstic, amb curtmetratges com ara Dr Fate o Thrillerosi”. A més, el festival ha volgut destacar que s’ha atorgat aquest premi a Roura, “a algú que des de jove, des de la complicació de fer cinema de gènere anys enrere, ho va fer i ho va fer des de Girona”.

Pel que fa a l’Acocoexprés, el concurs de fer un curt de terror o fantàstic en menys de 24 hores, el primer premi (500 euros) va ser per a Lost in Movieland, de Paul Jones, “per l’habilitat d’elaborar amb molt pocs recursos però amb enginy un relat divertit, espontani i eficaç al voltant dels elements imposats per l’organització”. El segon premi (300 euros) va recaure en Mortal Mosca Festal, de Lluís Robirola, “per haver facturat una relectura de la mitologia gironina en clau de sèrie B entranyable, divertida i molt autoparòdica”. I el tercer, per a Terrarisme, de Pep Caballé, “per la contrastada capacitat tècnica i visual de formar un relat de ciència-ficció amb un desenllaç demolidor”.

La direcció, en un comunicat, ha demanat disculpes per les molèsties “pròpies o alienes” ocasionades arran dels esdeveniments d’aquests dies, les quals: “Han fet que hàgim tingut un festival una mica sui generis.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Rosalía regna a la cerimònia dels Grammy Llatins i s’endú cinc dels set premis als quals aspirava

barcelona
Mirador

Margarit, premi Cervantes

Margarit, premi Cervantes

barcelona
MAGÍ SUNYER
NARRADOR I FILÒLEG

“Hem de lluitar per retornar la raó dels febles contra la manipulació”

tarragona

Càntut en femení

Cassà de la Selva

La reialesa de la màfia

Barcelona
Crítica
cinema

En un bosc, de nit

Crítica
música

Arrencada de cavall

Beethoven s’instal·la a l’Ateneu de Banyoles

BANYOLES