Art

Les visions de Moholy-Nagy

El COAC s’acosta als experiments fotogràfics del mestre de la Bauhaus

L’exposició es podrà veure també a l’Escola d’Art i Disseny d’Olot a partir del 2 de març

La sala d’exposicions temporals La Cova de la demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) presenta fins al 14 de febrer una selecció de fotografies i fotogrames de l’artista hongarès László Moholy-Nagy (Bácsborsard, 1895 - Chicago, 1946), un dels integrants de la Bauhaus, l’escola d’art i arquitectura fundada el 1919 a Weimar per Walter Gropius i de la qual s’acaba de commemorar el centenari. Aprofitant la revisió que ha propiciat l’aniversari d’aquell centre renovador en el camp de l’art, l’arquitectura, la moda o el disseny industrial, el COAC porta a Girona, dins del cicle d’exposicions de fotografia L’àlbum de l’arquitecte, una selecció d’una cinquantena dels experiments que, en el camp de la visió, va emprendre Moholy-Nagy per mitjà de la impressió directa sobre el paper, sense la mediació de la càmera, de plantilles de formes geomètriques o materials d’ús corrent com ara reixes o teixits per tal d’obtenir efectes de llum i transparències en unes composicions flotants que s’emmirallen també en la pintura que feia aquells mateixos anys.

L’exposició László Moholy-Nagy. Pintura, fotografia, film, que després de Girona viatjarà a l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Olot, on es podrà veure del 2 de març al 10 d’abril, planteja, doncs, “una reflexió sobre com la realitat es presenta a la mirada i sobre la validesa de la fotografia per aprofundir en el coneixement i transmetre significats”, com apunta el programa del COAC. Els seus fotogrames fets damunt de paques de bromur de plata sensibles a la llum registraven efectes lumínics més que no pas coses, a la manera del cinema experimental de Hans Richter o Walter Ruttmann.

Artista polifacètic i un dels professors més carismàtics de la Bauhaus, Moholy-Nagy va treballar en camps molt diversos, des de la pintura fins al cinema, passant per la fotografia i l’escenografia. La seva activitat com a fotògraf, experimental i transformadora, comprèn fotogrames com els que s’exposen a Girona, iniciats el 1922, però també composicions documentals relacionades amb la Nova Visió, de la qual va ser un dels principals teòrics i que va tenir tanta influència a Europa els anys vint i trenta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

girona

Les llibreries s’omplen d’autores i autors a la prèvia de Sant Jordi

girona
cultura

Mor Mercè Vidal, referent en l’estudi del noucentisme

barcelona
Laia Arañó Vega
Historiadora i autora del llibre “El camp dels catalans”

“El govern a l’exili va voler concentrar els refugiats catalans en un únic camp”

Banyoles
societat

La biblioteca de Cassà de la Selva ja porta el nom de Maria Corominas

cassà de la selva
música

La cantant gironina Jost Jou debuta amb ‘MFQM’: més forta que mai

girona
poesia

Guillem Pérez: “El cor és el vehicle amb què avancen la lectura i la vida”

cadaqués
Cultura

Mor Eduard Lluís Muntada, la veu en català de Vyvyan, el punky d’‘Els joves’

societat

Lectura de poemes i dos concerts per Sant Jordi

santa coloma de farners
SALT

Una marató de contes i música per amenitzar la Diada de Sant Jordi

SALT