música

Un diàleg íntim no sempre assolit

En la primera part del concert, que va començar amb l'obertura Corolià, op. 62, de Beethoven, qui va acaparar la atenció del públic va ser Maria João Pires amb una elegant interpretació del Concert núm. 3 en do menor, op. 37, de Beethoven.

Beethoven va compondre aquest concert el 1800 i ell mateix el va estrenar com a solista, estant encara el concert incomplet, el 5 d'abril de 1803. D'aquesta estrena en queda la visió de Ritter von Seyfried, amic personal de Beethoven, que, essent l'encarregat de passar les pàgines de la partitura aquella nit, va escriure: «Una cosa tan fàcil em va resultar dificilíssima: contínuament m'anava trobant pàgines gairebé en blanc en què, com a màxim, hi havia algun breu guió a manera d'incomprensible jeroglífic. Beethoven va tocar tot el concert pràcticament de memòria, perquè, com li passava amb freqüència, no va tenir temps d'escriure sencera la partitura.» Estructurat de forma plenament clàssica en tres moviments, Allegro con brio, Largo i Rondó: Molto allegro, és un concert amb una forta càrrega expressiva i Pires, malgrat mostrar un cert cansament, va establir des del principi un clima serè i una execució precisa, buscant un diàleg íntim amb l'orquestra que no sempre va obtenir. Mentre Pires perfilava un so cristal·lí i ple de subtileses, Leopold Hager i l'Staatskapelle Weimar es mostraven una mica distants a l'expressivitat de la pianista portuguesa.

A la segona part, l'orquestra va mostrar una altra cara, amb una interessant versió de la Simfonia núm. 1, en re major D 82, de Franz Schubert. Hager va obtenir, malgrat alguns desajustaments, una bona resposta dels músics, mostrant una corda expressiva i amb un so molt vellutat, que va tenir com a resultat una interpretació molt intensa de la simfonia. En agraïment als aplaudiments del públic, Hager i els músics de la formació van oferir, ja fora de programa, una extravertida versió de l'obertura de l'òpera La Clemenza de Tito, de Mozart.

Intèrprets: Maria João Pires (piano) i Staatskapelle Weimar, dirigida per Leopold Hager. Lloc i dia: Auditori de Girona, 23 de maig. Cicle Ibercamera.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ART

Un incendi malmet part d’una exposició al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

salt
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós