cultura

L'escultor Camí i el poeta Sampere agermanen les dues disciplines

L'Espai Betúlia de Badalona és l'escenari d'una mostra conjunta dels dos artistes

«Tots dos estem d'acord en què fem coses rares i això ens ha mantingut units durant tot aquest temps.» Amb aquestes paraules, l'escultor Camí explica la vinculació entre la seva obra i els versos de Màrius Sampere, que fins al 28 de juliol es poden veure a l'espai dedicat a les lletres i l'escriptura de Badalona, l'Espai Betúlia. Sampere i Camí són dos creadors amb vincles amb la ciutat que aquest any exerceix de Capital de la Cultura Catalana i que els dedica un espai perquè mostrin una vintena de peces creades per Camí entre el 1992 i el 2006 acompanyades pels poemes escrits per a cada obra per Sampere.

«Les nostres obres tenen una cosa en comú: no són senzilles», explica Camí per explicar les arrels de la col·laboració que es remunta a l'any 1992, quan preparava una exposició a Palma de Mallorca i va demanar a Sampere la col·laboració poètica per acompanyar les seves peces. En dues ocasions anteriors, l'escultor ja havia demanat a altres poetes la seva participació en exposicions. El cas és que amb Sampere l'experiència va tenir continuïtat i van treballar plegats un altre cop l'any 2000 amb motiu d'una mostra que es va fer a les termes romanes de Badalona i l'any 2006 en una exposició a la Fundació Vila Casas. Són, en total, una cinquantena de peces amb contrapunt literari les que completen la producció conjunta de tots dos artistes.

La mostra es complementa amb tres obres de grans dimensions, que s'han ubicat a la biblioteca de Can Casacuberta, contigua a l'Espai Betúlia, i a una escultura més, L'oracle d'Eleanor Roosevelt, situada a l'edifici municipal d'oficines del Viver. Aquest treball de Camí es va presentar fa uns mesos i ara, coincidint amb l'exposició de l'Espai Betúlia, s'hi han col·locat els versos de Sampere que hi fan referència.

Avui, recital poètic

L'Espai Betúlia serà l'escenari aquest vespre, a dos quarts de vuit, del recital dels poemes que conformen la mostra en la veu del seu autor, Màrius Sampere, que llegirà els versos que ell mateix ha creat amb l'acompanyament musical de Marc Egea, un dels pocs artistes europeus que toca la viola de roda. La lectura es farà al bell mig de la sala d'exposicions i Camí actuarà com a mestre de cerimònies, i mostrarà en cada moment l'escultura a què fan referència els versos que llegeix Sampere i desvetllarà algunes sorpreses, com ara el crani ocult que hi ha en una de les escultures de la sala. El recital s'encetarà al davant de Libera me, una peça coronada per espelmes, que és una de les favorites de Sampere, i que tindrà les espelmes enceses mentre duri l'acte. Està previst que s'acabi amb L'oracle de Teresa de Calcuta, un treball de grans dimensions de ferro rovellat i fusta, on també s'encendrà per a l'ocasió la llàntia que hi ha al mig.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

novetat editorial

Josep Maria Sebastian: “Tots els crims són de proximitat... per a algú segur”

campdevànol
música

La cantant kurda Aynur Dogan encapçala el FIMPT de Vilanova i la Geltrú

vilanova i la geltrú
MÚSICA

La periodista empordanesa Georgina Arnau debuta en la música com Genna amb ‘El pacte’

castelló d'E.
art

El ‘Bestiari’ de Carlos Casas porta a Venècia sons i imatges d’onze parcs naturals catalans

venècia
Crítica

Quant n’hem d’aprendre!

música

Cala Vento guanya amb ‘Casa Linda’ els Premis Min al millor disc de rock i al millor disc de l’any

torroella / figueres
guardó

Raimon rebrà el Premi Prat de la Riba 2024 de l'IEC la diada de Sant Jordi

barcelona
Cultura

Mor Feliu Trujillo, prestigiós ceramista artístic d’Esparreguera

TEATRE

Gorina trasllada a ‘Ifigènia’ el dolor de totes les dones sacrificades

BARCELONA