Cultura

Cruïlla col·laborativa

El festival Cruïlla XXS tanca amb èxit un mes en què ha ajudat a dinamitzar l’activitat del sector a base de música, teatre, dansa...

Fins a 35.000 espectadors han vist cap a 200 espectacles gràcies a 1.200 professionals

La satisfacció dels organitzadors del Cruïlla XXS és plena. I això que va néixer en un moment convuls, quan les fases de confinament marcaven l’agenda del país, dels ciutadans. La incertesa en l’àmplia majoria de sectors professionals continuarà força mesos. Un dels més afectats és la cultura, d’aquí que calgui agrair experiències com aquest Cruïlla XXS, que ha marcat el camí per mantenir amb vida el sector. “Continuar fent cultura en directe mentre s’apliquen les mesures de seguretat necessàries”, afirmen els organitzadors. 

Al llarg d’un mes, el Cruïlla XXS ha assolit el seu objectiu principal, “ajudar a dinamitzar l’activitat en un sector que està vivint la crisi més important de la seva història”. I ho han fet a base de música, teatre, dansa, cabaret, clowns, humor i, també, reflexió.

El Cruïlla XXS ha estat possible gràcies a més de 1.200 professionals que han posat dalt dels diferents escenaris cap a 200 espectacles que han pogut veure més de 35.000 espectadors. “35.000 persones que, amb la seva presència, han fet alguna cosa més que veure un espectacle: han fet seva la idea que la cultura pot ser segura, ho han posat en pràctica i, en un gran exercici civisme col·lectiu, ho han acabat demostrant.”

Ha estat un festival col·laboratiu entre els grans agents socioculturals de Barcelona i els organitzadors volen agrair públicament el paper de “les institucions, especialment la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona, i dels espais que han obert les seves portes al Cruïlla”. Espais com ara el Camp Nou en petit format, el Poble Espanyol, l’Anella Olímpica, el recinte modernista de Sant Pau, el Teatre Nacional de Catalunya, el Teatre Victoria, el Museu Marítim i el Barcelona Disseny Hub.

I la col·laboració ha anat més enllà del sector cultural, perquè el públic va fer donacions per al Banc d’Aliments –es van recollir 2.722 euros– i per a investigar la Covid-19, amb un total de 1.254 euros que es donaran a l’Hospital de Sant Pau.  

Entre els artistes i els espectadors sempre hi va haver un protagonista present, la seguretat. L’ús obligatori de mascareta, el respecte de la distància de seguretat entre persones, l’abundància de dispositius amb hidrogel i la identificació dels assistents per facilitar el seguiment de possibles casos han estat les principals mesures que tant públic com artistes i professionals van respectar de manera exemplar.

I per la banda artística, l’èxit es pot valorar en què fins a 27 vegades es va haver de penjar el cartell d’entrades exhaurides. Ahir al vespre, al Camp Nou, hi va haver una emotiva cloenda amb Sílvia Pérez Cruz & Marco Mezquida. Ells van ser precedits, al llarg d’un mes, per noms com ara Sopa de Cabra, Iseo, Izal, Nil Moliner, Albert Pla, Sidonie, Balkan Paradise Orchestra, Delafé, Marina Rossell, Les quatre estacions de Vivaldi en versió de Richter i a càrrec de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu... i espectacles de Les Impuxibles, Brodas Bros, Pep Bou, La Fura del Baus, Tortell Poltrona, Pepa Plana, La Ruina, Charlie Pee, Miguel Noguera, Pepe Colubi...



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Dos tigres i un gatet
Crítica
música

Dos tigres i un gatet

Retorn a Joan Solà

barcelona
Crònica
música

‘Màtria’, un refugi a Vic

Vic
Jaume Roures
Productor audiovisual

“Al final tot consisteix a no posar-se límits”

sant sebastià

A Dark Reborn: el ‘metal’ gironí entre la foscor i la llum

girona

Cadaqués premia Biel Mesquida i Vicenç Altaió

cadaqués

Noves lluites de poder a Kingsbridge

Girona

Els Premis d’Arquitectura trien 22 finalistes

girona

Un ‘Woody’ melancòlic

Sant sebastià