Cultura

Villaronga, en el mar de Baricco

El cineasta mallorquí Agustí Villaronga ha tornat a casa per rodar en plena pandèmia El ventre del mar, adaptació d’un text de l’escriptor italià Alessandro Baricco que recrea el naufragi de La Medusa immortalitzat en el cèlebre quadre de Thédore Gericault el 1819. La primera intenció va ser adaptar l’obra per al teatre, amb Eduardo Fernández i Dario Grandinetti com a intèrprets, però la crisi del coronavirus va fer impossible tirar endavant el projecte, ha explicat el director a l’agència Efe. En lloc de tancar el guió en un calaix, Villaronga ha fet el més inesperat: adaptar-lo per al cinema, pensant en un treball de baix pressupost i més manufacturat, “quasi com un acte de rebel·lió”. El rodatge ha començat aquesta setmana al Sindicat de Felanitx, una antiga fàbrica vitivinícola l’arquitectura de la qual recorda els plecs d’un cervell, cosa que “va molt bé a la pel·lícula, que és molt mental, i la fa més inquietant”, diu el director de Pa negre.

La història, extreta d’un dels capítols del llibre Oceà, d’Alessandro Barrico, recrea un episodi real ocorregut al segle XIX: el naufragi d’una fragata francesa de la qual només van sobreviure quinze persones, confinades en un rai a la deriva. Roger Casamajor encarna un oficial francès i Oskar Kapoya, un mariner negre, els dos personatges principals, al volant dels quals actuen un grup de secundaris interpretats per magribins, subsaharians i mallorquins, entre ells la debutant Muminu Diallo, l’única dona de la barca. Coproduïda per La Perifèrica i Testamento, també comptarà amb els artistes Susy Gómez i Jason DeCaires Taylor, creador del primer parc d’escultures submarines.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Retorn a Joan Solà

barcelona
Crònica
música

‘Màtria’, un refugi a Vic

Vic
Jaume Roures
Productor audiovisual

“Al final tot consisteix a no posar-se límits”

sant sebastià

A Dark Reborn: el ‘metal’ gironí entre la foscor i la llum

girona

Cadaqués premia Biel Mesquida i Vicenç Altaió

cadaqués

Noves lluites de poder a Kingsbridge

Girona

Els Premis d’Arquitectura trien 22 finalistes

girona

Un ‘Woody’ melancòlic

Sant sebastià
Crònica

El factor humà de l’art