Cultura

Fugir a mons fantàstics

Dimonis, zombis i altres criatures marquen unes novetats cinematogràfiques més properes al Festival de Sitges i Halloween que a la Mare de Déu d’Agost

‘El jardín secreto’ adapta un clàssic infantil, i ‘Nekrotronic’ barreja comèdia i ciència-ficció

Com si fóssim en ple Festival de Sitges a l’octubre, o celebréssim la revetlla de Tots Sants, el Dia dels Morts, les novetats cinematogràfiques d’avui semblen un aparador de la gran diversitat del gènere fantàstic: hi trobem des de zombis (Little monsters i Zombi child, comentats en la crítica de sota) fins a dimonis que envaeixen internet (Nekrotronic, que, de fet, es va veure a Sitges), passant pel meravellós món de fantasia d’El jardín secreto.

Adaptació del clàssic de la literatura infantil anglosaxona El jardí secret, publicat el 1911 per Frances Hodgson Burnett, està protagonitzada per una nena de 10 anys que acaba de quedar òrfena (Dixie Egerickx) i es trasllada al nord d’Anglaterra a viure a la mansió del seu oncle (Colin Firth). Allà coneix un cosí malaltís que ha viscut tancat durant anys en una ala de la casa, i junts descobreixen un jardí secret que els canviarà la vida.

La cineasta Agnieszka Holland va dirigir l’any 1993 una notable versió d’aquest llibre, que ha tingut fins a quatre adaptacions en sèries televisives i quatre al cinema, i s’ha representat en format de musical a Broadway i com a obra de teatre. La versió que s’estrena avui està dirigida per Marc Munden, que té una llarga carrera televisiva, i té com a novetat que canvia l’època: l’acció se situa durant la II Guerra Mundial.

Nekrotronic és també una producció anglosaxona, però s’allunya molt geogràficament (d’Anglaterra a Austràlia) i per la variant del gènere fantàstic a què s’adscriu: la comèdia d’acció i ciència-ficció, amb dimonis inclosos. L’actriu italiana Monica Bellucci interpreta la descobridora i caçadora més famosa dels Nikromants, uns esperits malignes que habiten a internet.

L’actriu italiana, que es va donar a conèixer interpretant una de les vampiresses al Dràcula de Francis Ford Coppola, sap trobar un to entremaliat i burleta en aquesta interpretació, sense prendre-s’ho massa seriosament, en una pel·lícula dirigida per Kiah Roache-Turner amb referències a clàssics del gènere, des de Possessió infernal fins a Agárrame esos fantasmas i Matrix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Coronavirus

Suspès el concert de Manel a les Festes de la Tardor de Lleida per un positiu de Covid-19 a l’entorn de la banda

Lleida

Tarragona viu un moment històric amb el ball de l’àliga i el lleó a la catedral

tarragona

La història és un vendaval

Girona
La crònica

Final d’etapa

Girona

Els 850.000 oblidats

BARCELONA

Dillon, seduït pel so cubà

Sant Sebastià
ALBERT VILLARÓ
Escriptor. Publica "La companyia nòrdica" (Columna)

“L’escriptura ha de ser un procés de descobriment”

Girona

La cultura ja és essencial, ara ja només falta el 2% del pressupost

cinema

Najwa Nimri, Oriol Tarragó i Paco Plaza, guardonats