Música

Tornar al claustre

El festival Acústica de Figueres es reconverteix aquest any en Les Nits d’Acústica, amb 15 concerts de pagament que tindran lloc en tres escenaris del 27 al 29 d’agost

Els tres escenaris seran el parc de les Aigües, El Jardí i el claustre de l’IES Ramon Muntaner
Hi actuaran Sopa de Cabra, Ferran Palau, Andrea Motis, Suu, El Pot Petit, Cala Vento, Izal i Stay Homas

Qualsevol que hagi viscut l’experiència de voltar un dissabte a la nit pels diferents escenaris del festival Acústica de Figueres, sobretot el de la Rambla, pot entendre que un festival així és absolutament inconcebible en la situació actual, amb masses de gent que gairebé no poden evitar tocar-se. Estem parlant, en definitiva, del “tercer festival amb més poder de convocatòria del país”, com ho recorda el seu director, Xavi Pascual. Així que aquest any l’Acústica es reinventa i es converteix en Les Nits d’Acústica , una proposta que manté l’esperit de l’original –un aparador de la música que s’està fent al país, amb concerts simultanis dins del teixit urbà figuerenc–, però és, per força, una altra cosa. Les Nits d’Acústica inclourà 15 concerts en tres escenaris diferents, tots de pagament –amb preus que van de 6 a 25 euros– que tindran lloc del dijous 27 al dissabte 29 d’agost. L’escenari principal serà el parc de les Aigües, el segon espai verd de la ciutat, amb capacitat per a vora 600 espectadors. Aquí també hi haurà un espai village per poder prendre alguna cosa abans i després del concert. El segon escenari és un vell conegut dels seguidors de l’Acústica: és el claustre de l’institut Ranmon Muntaner, on fa alguns anys es van poder veure concerts memorables de Jorge Drexler, Manel, Love of Lesbian i Quimi Portet. Aquest espai, pensat per a vora 300 persones, també tindrà un petit espai village. Pel que fa a l’Acustiqueta, l’apartat familiar del festival, tindrà lloc al teatre El Jardí, que passarà de les seves 800 localitats habituals a 400, aproximadament, perquè cada “unitat afectiva” –és a dir, cada grup familiar o amistós que hagi adquirit conjuntament les seves entrades– estarà separat dels veïns per dues localitats buides. L’Acustiqueta inclourà les actuacions de Damaris Gelabert, el divendres 28, i El Pot Petit, el dissabte 29, en tots dos casos a les 19 h.

La resta de la programació queda així: el dijous 27 actuaran Andrea Motis (21 h) i Cala Vento, a la mitjanit, al claustre del Ramon Muntaner, i Stay Homas (20.45 h) i Doctor Prats (00.30) al parc de les Aigües. El divendres 28, Suu i Maika Makovski passaran pel claustre de l’institut, i Sopa de Cabra i Gertrudis, pel parc. I el dissabte 29, Maria Jaume i Ferran Palau faran un concert doble al claustre, on després actuarà Joan Miquel Oliver, i Izal i Miki Núñez tancaran el festival al parc de les Aigües.

“Després que la Generalitat publiqués, el 4 de juliol, la nova normativa de la música en viu, que estableix que el públic ha d’estar assegut i en un entorn controlat –on, si es detecta un positiu, disposis de les dades dels espectadors per rastrejar qui va tenir a prop durant el concert la persona infectada–, teníem dues opcions: o no fèiem res o ens adaptàvem a la realitat actual, i és el que vam fer, perquè pensem que l’Acústica és un revulsiu cultural i econòmic per al sector de la música en directe i per a Figueres, i perquè implica també un inici d’optimisme”, diu Xavi Pascual, que subratlla que aquest festival organitzat amb totes les mesures de seguretat ha estat possible gràcies a la “determinació” de l’Ajuntament de Figueres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona