Cultura

Crítica

música

Dos tigres i un gatet

Retornar a L’Auditori desperta sentiments contradictoris. Per un costat, l’alegria de poder anar a un espai habitual per a la música i, per un altre, haver de qüestionar massa coses. A diferència del Palau, l’estiu en aquella casa no ha tingut cap programació extraordinària per incentivar l’activitat dels nostres músics. En absència d’unes directrius culturals de la missió i la funció públiques d’aquest equipament, s’ha iniciat la temporada amb una petita biennal de quartets de corda, una fórmula prou coneguda per tots els melòmans, però que, molt ens sembla, en el nostre país ha sigut una nova manera d’ordenar l’anòmala relació del Quartet Casals amb l’equipament d’on la formació és resident habitual i única en la temporada de música de cambra. A diferència, posem per cas, de la biennal de París, enguany amb la participació de 21 quartets, aquí parlem de 7 quartets en vuit concerts, dels quals tres han sigut amb el Casals. Això, evidentment, és un indicador que no ha de fer res més que assenyalar-nos una direcció d’on som i cap on cal anar. Però divendres vam gaudir de la doble actuació del Marmen Quartet, guanyador l’any passat del Bordeaux International String Quartet Competition, i de l’extraordinari Diotima Quartet. El suggerent Quatuor de Debussy va iniciar el concert, en què el més destacat fou el seu Andantino. Sorprenentment es va prosseguir amb l’estrena mundial de Luis Codera Puzo Code is poetry on i, sense negar el valor o no de la proposta, va quedar com un gatet al costat de tigres. Uns tigres amb urpes. Poderós com ho va ser el Quartet núm. 1, Sz 40 de Bartók amb una interpretació antològica dels Diotima Quartet.

Marmen Quartet i Diotima Quartet
Biennal de Quartets de Barcelona
L’Auditori, 18 de setembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La jutgessa d’Osca torna a rebutjar l’execució provisional de la sentència per traslladar les pintures murals de Sixena

Osca

Males Herbes i L’Altra Editorial impulsen el segell conjunt ’Les Altres Herbes’

Barcelona
Art

Escultura en directe, a Olot

Crònica
Premi d’Honor de les Lletres Catalanes

Emprendre el vol fora del mur

Barcelona
Renaldo & Clara
Grup de Música

“No volia fer cançons tristes, aquest cop”

BARCELONA

A peu de la realitat

barcelona

La caritat no és matar

Girona

El Caixafòrum s’endinsa en l’art de commoure

Girona
fotografia

Les jornades fotogràfiques de Platja d’Aro, virtuals

CASTELL-PLATJA D’aRO