Cultura

Crítica

música

Avís junguià

Afirmen els junguians que allò inesperat o provocat per l’atzar ho és només per a la dimensió racional, però no per a l’inconscient. La seva manifestació és sempre un avís, un missatge indicador d’alguna cosa important. Aquesta és la lliçó que ens vam poder emportar del bon concert de l’OBC, dirigit per Edmon Colomer, en la segona producció de la temporada. Colomer, inesperadament, va haver d’assumir una producció que havia de dirigir el director titular de la formació resident a L’Auditori. Però els temps pandèmics fan endreçar les agendes de forma diferent i Kazushi Ono va haver de traslladar-se al Japó per fer la quarantena prescriptiva abans de posar-se a treballar en el projecte que tenia compromès allí. El senyal de quina és la prioritat del director nipó no ve per aquesta qüestió, més que comprensible, sinó per una titularitat que combina amb la de la Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, la direcció artística de la New National Theatre a Tòquio i alguna altra. Aquesta situació comporta un estat que permet explicar, perfectament, el magre i sense encant resultat sonor mostrat en el concert inaugural.

La invitació per substitució del sempre sòlid i endreçat Colomer va aportar una defensa sincera i honesta de les obres de Carles Baguer, Jordi Cervelló i, especialment, la lluminosa Serenata núm.1 en Re Major, Opus 11 de Brahms, en la qual l’actitud va ser de creure’s aquella interpretació. Si amb pocs assaigs es va saber assolir aquell bon resultat, un no pot deixar de pensar què podria fer un Colomer com a titular. Concerts com aquest i per al record, segur. Mentrestant, Ono, en el seu web personal, encara hi continua anunciant el Fidelio que va cancel·lar-se per la pandèmia. Un detall.

OBC
Director: Edmon Colomer
L’Auditori (Barcelona), 11 d’octubre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Daniel Giralt-Miracle i Ferran Barenblit
PRIMER I ACTUAL DIRECTOR DEL MACBA

“El Macba no és un museu plàcid”

barcelona

Tretze obres guardonades en els Premis d’Arquitectura

Girona

Diversitat visual

Barcelona
esdeveniment virtual i gratuït

La fira b’Ars fa visible el talent dels efectes visuals i l’animació

Barcelona

Himnes d’‘El Pelusa’

BARCELONA

‘Els hereus de la terra’ es rodarà també a Girona

Girona

Els concerts de Fires es reprogramen a l’Auditori

Girona
commemoració

L’Arxiu Nacional celebra 40 anys i estrena guia

art de la franja

L’Aragó reclama al jutjat l’execució de la sentència