Arts escèniques

L’esquerda de vida del diamant

Eulàlia Bergadà és una artista que ha construït el seu univers coreogràfic des de la dansa clàssica però també la d’arrel, de la seva Mallorca natal. A Very Very Slightly pren de metàfora la nomenclatura dels diamants amb menys imperfeccions. Així com el diamant manté una aparent estructura estable, fins que, a través de l’esquerda, es divergeixen les refraccions, també la seva dansa, que tenia un abast limitat que la coartava, ha anat comprovant com es transforma a través de la dinàmica del moviment.

En aquest treball, coproduït pel Mercat de les Flors, que és el primer en què Bergadà queda fora de l’escena, hi ha tres parts ben diferenciades que permeten evolucionar el plantejament; a Flawless, es dona l’espai per a la contemplació de l’aparent perfecció; a Included, la peça perfecta es va expandint i incloent la transformació, i a Refraction el repte està en la capacitat de fer porós el contorn, de fer performativa i orgànica la bellesa del diamant.

La peça integra el treball de les tres intèrprets (Olga Clavel, Evelyne Rossie, Maria Torrents) amb el músic (Marc Naya). La il·luminació i el vídeo responen a la mateixa estructura que ha servit per muntar la peça, un treball en què les figures geomètriques i les operacions matemàtiques defineixen l’estètica.

“Hi ha ganes de dansa”

Àngels Margarit, directora del Mercat de les Flors, admet que, tot i que hi ha un sector de públic que pot tornar amb una certa por als teatres per la por del contagi de la Covid-19, “hi ha ganes de dansa”. I ho han comprovat amb les reserves d’entrades de bona part dels seus espectacles, tot i que hi ha espectacles que funcionen més a taquilla de darrera hora que amb les reserves. El Mercat engega un mes de desembre que multiplicarà la seva activitat perquè s’hi afegeix l’oferta de Nadal amb una companyia de circ internacional en una vela a la Margarida Xirgu, amb el cicle El circ d’ara mateix, que es va haver d’ajornar la primavera passada. També s’hi sumen actuacions de Les idees volen, de Quim Giron, que estava previst per al festival El Més Petit de Tots (que va rebre de ple el segon tancament de les sales, aquest novembre). En aquest segon tancament, el Mercat va mostrar una instal·lació premiada a la Mostra d’Escenografia de Praga, “va ser un degoteig constant”.

Amb l’espectacle d’Eulàlia Bergadà arrenca una nova col·laboració amb una plataforma internacional (operativa des del 25 de novembre) que permet veure en streaming algunes funcions. És una alternativa per poder oferir a programadors i públic en general algunes produccions amb capacitat per accedir al mercat internacional. La plataforma europea Citerne.live permet veure muntatges i coreografies en directe a canvi d’un pagament per poder compensar la plataforma i també els artistes com a drets d’autoria i d’imatge.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Margarida Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen